آمریکا شرکت‌های اروپایی مشارکت کننده در پروژه نورد استریم را تحریم می‌کند

آمریکا شرکت‌های اروپایی مشارکت کننده در پروژه نورد استریم را تحریم می‌کند
چهارشنبه 24 دی 1399 - 13:16

وزارت خارجه آمریکا به شرکت‌های اروپایی که قصد کمک و مشارکت در پروژه احداث خط لوله گازی نورد استریم ۲ را داشته باشند، هشدار داده است که با تحریم‌های واشنگتن مجازات خواهند شد.

العالم- آمریکا

به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا طی ماه جاری به شرکت‌های اروپایی اعلام کرده است که اگر به پروژه ساخت خط لوله انتقال گاز روسیه موسوم به نورد استریم 2 کمک کنند، با خطر تحریم‌های واشنگتن روبرو خواهند شد.

2 منبع آگاه فاش کردند: دولت ترامپ قصد دارد در روزهای آخر فعالیت خود تدابیر مجازات آمیزی را علیه شرکت‌های اروپایی مشارکت کننده در پروژه خط لوله گازی نورد استریم 2 اعمال کند.

یک منبع آگاه دولت آمریکا که نامش فاش نشده در این باره گفت: ما سعی می‌کنیم به شرکت‌های اروپایی نسبت به خطر تحریم‌ها هشدار بدهیم و از آنها بخواهیم تا پیش از آنکه خیلی دیر شود از این پروژه خارج شوند.

این منبع آگاه افزود: وزارت خارجه آمریکا احتمالا پنجشنبه یا جمعه گزارشی را درباره شرکت‌هایی که معتقد است به خط لوله انتقال گاز روسیه به آلمان کمک می‌کنند، منتشر خواهد کرد.

وی اظهار داشت: گروه بیمه زوریخ احتمالا در این فهرست خواهد بود.

پروژه 11 میلیارد دلاری خط لوله گازی نورد استریم 2 یکی از مهمترین پروژه‌های روسیه در اروپا است و این پروژه موجب تشدید تنش‌ها بین مسکو و واشنگتن شده است.

دولت ترامپ معتقد است که این پروژه گازی موجب افزایش نفوذ و اهرم فشار اقتصادی و سیاسی روسیه بر کشورهای اروپایی خواهد شد.

ولی کاخ کرملین بر این باور است که پروژه نورد استریم 2 تنها یک پروژه تجاری است. آلمان نیز اعلام کرده است که این پروژه صرفا یک پروژه تجاری است. آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا است که با توجه به تعطیلی نیروگاه‌های هسته‌ای و زغال سنگی خود نیاز مبرمی به گاز طبیعی دارد.

جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا نیز زمانی که معاون باراک اوباما بود، مخالفت خود را با این پروژه اعلام کرده بود.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها