آیا ارتش آمریکا غول هرج و مرج را به چراغ برمی گرداند؟

آیا ارتش آمریکا غول هرج و مرج را به چراغ برمی گرداند؟
چهارشنبه 24 دی 1399 - 21:22

یک هفته پس از حمله شبه نظامیان هوادار ترامپ به کنگره آمریکا، ارتش این کشور با صدور بیانیه ای اعلام کرد که شورش هفته گذشته، حمله به قانون اساسی آمریکا و نقض قانون بوده است.

العالم – کشکول

کارشناسان معتقدند که این بیانیه به خاطر فشار برخی از اعضای ارتش آمریکا منتشر شده است به این دلیل که گفته شده برخی از مهاجمین به کنگره، ارتشی هستند، به همین علت، ارتش اعلام کرده که برای کشف هویت مهاجمین، با پلیس فدرال همکاری می کند.

این کارشناسان افزودند که فرماندهی ارتش آمریکا نگران تحرکات عناصر افراطی و نژادپرست در این ارگان است که گوش به فرمان ترامپ هستند که به همین علت مقرر شده 10 هزار نفر از نیروهای پلیس مخفی و گارد ملی، امنیت مراسم تحلیف بایدن را تامین نمایند.

همزمان پلیس فدرال آمریکا نسبت به آمادگی شبه نظامیان مسلح، افراطی و نژادپرست هوادار ترامپ برای عزیمت به واشنگتن قبل از این مراسم هشدار داده است به ویژه که این شبه نظامیان قصد داشتند در حمله به کنگره، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان و اعضای دمکرات کنگره را به قتل برسانند.

کارشناسان معتقدند که کشف یک کامیون پر از سلاح و مواد منفجره، کشف بمبهای ساعتی در اطراف کنگره، بسته شدن 70 هزار صفحه گروههای افراطی آمریکا در توئیتر و استمرار مخالفت ترامپ با نتایج انتخابات نشانه آن است که ارتش آمریکا قادر به بازگرداندن غول هرج و مرج به چراغ این کشور نیست به ویژه که 75 میلیون آمریکایی که به ترامپ رای دادند بخشی مهم از بافت نژادپرستانه آمریکا هستند که جامعه این کشور بر اساس آن بنا شده است.

پربیننده ترین خبرها