تجاوز به البوکمال و اثبات درستی مواضع محور مقاومت در دفاع از سوریه

تجاوز به البوکمال و اثبات درستی مواضع محور مقاومت در دفاع از سوریه
پنج‌شنبه 25 دی 1399 - 10:19

در بررسی تجاوز صبح دیروز چهارشنبه رژیم صهیونیستی به سوریه، می توان همکاری دقیق بین اعضای محور شرارت آمریکا، رژیم صهیونیستی و عرب های مرتجع را به وضوح دید. آمریکا اطلاعات جاسوسی را در اختیار رژیم اشغالگر قرار داده و این رژیم با استفاده از این اطلاعات، به خاک سوریه حمله کرد. در این بین عربستان و دیگر عرب های مرتجع، پوشش خبری لازم را برای این تجاوز تأمین کردند.

العالم - کشکول

با نگاهی به نحوه پوشش خبری این تجاوز در رسانه های وابسته به عربستان همچون العربیه، الحدث و رسانه های وابسته به امارات و دیگر سازشکاران، متوجه نوعی سرمستی و سرخوشی از پیروزی بزرگ بر "دشمن ملت های عرب و مسلمان"! می شویم. آنها با ابراز خوشحالی اعلام کرده اند که اهدافی که در سوریه موشک باران شده اند، متعلق به ایران بوده و همه 60 قربانی این تجاوز، ایرانی بوده اند!!!. آنها با این ترفند رسوا، روابط استراتژیک بین اعضای محور مقاومت به خصوص ایران و سوریه را هدف قرار داده اند.

به گفته منابع محلی سوریه و منابع شبکه خبری العالم، در این حمله یک نفر از ارتش سوریه به شهادت رسیده و 14 تن در ساختمان امنیت نظامی سوریه مجروح شدند و خسارت های اندکی به این ساختمان وارد شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا به نقل از یک منبع آگاه – که از همه جزئیات این حمله خبر داشته است - فاش کرده است که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا دوشنبه گذشته در ملاقاتی با یوسی کوهن، رئیس موساد در رستوران "کافه میلانو" در واشنگتن، همه جزئیات حمله به دیر الزور را بررسی کرده است. در این بین، اعضای مختلف این محور شرارت تلاش می کنند همکاری سوریه و هماهنگی بین اعضای محور مقاومت را "مداخله ایران در سوریه" قلمداد کنند؛ آنها پیش از این هم سعی کرده بودند حمایت گروه های مقاومت لبنان، عراق و یمن از سوریه را، به انگیزه های فرقه ای و مذهبی صرف نسبت دهند.

تجاوز مشترک محور شرارت شامل آمریکا، رژیم صهیونیستی و عرب های مرتجع به سوریه یک بار دیگر ضرورت و درستی مواضع محور مقاومت را ثابت کرد؛ این حمله در واقع حمله به همه محور مقاومت بود و چاره ای جز هماهنگی و همکاری هر چه بیشتر این محور را باقی نمی گذارد. و این همکاری باید تا شکست کامل محور شرارت و پاکسازی کامل خاک سوریه از وجود شاخه جنایت کار این محور یعنی "داعش" و حامیان آمریکایی، اسرائیلی و عربهای سازشکار این گروه تروریستی ادامه یابد.

پربیننده ترین خبرها