گرسنگی؛ آخرین سلاح شکست خوردگان در یمن...

گرسنگی؛ آخرین سلاح شکست خوردگان در یمن...
جمعه 26 دی 1399 - 22:47

اگر نگوییم میلیون ها نفر اما صدها هزار بی گناه یمنی به خاطر گرسنگی که در 40 سال اخیر بی سابقه بوده، پس از اقدام آمریکا در معرفی جنبش انصارالله یمن به عنوان گروه تروریستی، در انتظار مرگ ایستاده اند.

العالم - كشكول

دولت ورشکسته آمریکا که لحظات آخر خود را می گذراند و دونالد ترامپ رئیس جمهوری که دوره ریاستش به پایان رسیده، به اقدامی روی آورده اند که هدف از آن طولانی کردن زمان تجاوز در یمن برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی ائتلاف متجاوز مورد حمایت امریکاست.

سالها جنگ و محاصره نتوانسته عزم و اراده مردم یمن در دفاع از خاک خود را تضعیف کند بلکه آنان را به تقویت توانمندی شان برای تغییر معادلات واداشته است. ترامپ ورشکسته نیز چاره ای ندارد تا برای نجات یتیمان و اذناب خود پس از رفتنش کاری کند، لذا با تسهیل انعقاد قراردادهای تسلیحاتی بیشتر و نیز گذاشتن سرپوش بر حمایت های لجستیکی و اطلاعاتی خود که نتوانسته پیروزی در یمن را برایشان رقم بزند، در پی توجیه پول های هنگفتی است که از آنان دوشیده است.

از اینرو چند روز پیش مایک پومپئو وزیر امور خارجه امریکا، جنبش انصارالله یمن را به عنوان گروهی تروریستی معرفی کرد که نوزدهم ماه جاری میلادی، آخرین روز ریاست دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، اجرایی خواهد شد.

دولت امریکا که به سیاست فشار، محاصره و تحریم کشورهای مختلف و مردم آزاده ی مخالف با تسلط امریکا بر منطقه و مخالف با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی عادت کرده است، با این کار خود فقط با استقبال کشورهای متجاوز به یمن روبرو شد اما بسیاری ازکشورها و سازمان ها این اقدام را محکوم کرده و آن را تجاوز جدید به مردم یمن دانستند که وضعیت انسانی را فاجعه آمیزتر می کند و عواقب وخیمی برای فرایند صلح نیز به وجود خواهد آورد.

مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به یمن بر تعهدش به شرکت دادن انصارالله در روند صلح به رغم درج نام این گروه توسط آمریکا در فهرست سازمانهای تروریستی تاکید کرد.

مارک لوکوک مسئول کمک رسانی سازمان ملل متحد هشدار داد که درج نام انصارالله در فهرست تروریسم، باعث آنچنان گرسنگی در یمن خواهد شد که در 40 سال اخیر بی سابقه است.

دیوید بیسلی مدیر برنامه جهانی غذا نیز تصمیم اخیر آمریکا را مصیبت بار و به مثابه حکم اعدام صدها هزار نفر از مردم یمن توصیف کرد.

کارشناسان معتقدند گرچه تصمیم آمریکا باعث افزایش فقر و بیماری در یمن به ویژه با توجه به محاصره 6 ساله این کشور توسط آل سعود خواهد شد که هدف از آن در هم شکستن مقاومت مردم یمن است اما دشمن با شکست مواجه خواهد شد چرا که جبهه داخلی یمن در نتیجه چنین اقداماتی متحدتر و آگاهی مردم نسبت به توطئه های دشمنان علیه یمن و امت عربی و اسلامی بیشتر خواهد شد که نتیجه این اتحاد، شکست توطئه های ترامپ و مزدورانش در منطقه، ابتلای آنان به جنون بیشتر و دچار شدنشان به ورشکستگی است.

پربیننده ترین خبرها