۱۰ اسیر ارتش یمن آزاد شدند

۱۰ اسیر ارتش یمن آزاد شدند
شنبه 27 دی 1399 - 08:14

۱۰ نفر از نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن که به اسارت مزدوران نیروهای ائتلاف درآمده بودند، با میانجیگری مقامات محلی آزاد شدند.

العالم ـ یمن

شبکه «المسیره» بامداد شنبه به نقل از رئیس کمیته امور اسرای دولت نجات ملی اضافه کرد: اسرای یاد شده روز جمعه در یک روند تبادل در جبهه «جوف» از طریق واسطه محلی آزاد شدند.

عبدالقادر مرتضی رئیس کمیته امور اسرای دولت نجات ملی، به تعداد اسیران طرف مقابل که توسط ارتش و کمیته‌های مردمی یمن آزاد شده اند، اشاره ای نکرد.

مرتضی اضافه کرد: سازمان ملل هنوز تلاش واقعی برای مجبور کردن آنها برای بازگشت به روند تبادل اسرا انجام نداده است و ما تاکنون تضمین‌های بین المللی برای آن دریافت نکرده‌ایم.

وی توضیح داد که عملیات محلی مبادله اسرا در مارب که اخیرا" توسط مزدوران حزب اصلاح متوقف شد، ۲ یا سه ماه پیش توافق شده بود.

رئیس کمیته امور اسرای دولت نجات ملی یمن افزود: ما به هنگام اجرای این عملیات از اینکه مزدوران یاد شده مبادلات محلی را متوقف کرده و از اجرای آنها خودداری کردند، متعجب شدیم.

وی بر آمادگی برای اجرای کلیه مبادلات اسیران که قبلاً چه از طریق سازمان ملل و چه با میانجیگری محلی توافق شده است و همه اسیران از هر دو طرف را شامل شود تاکید کرد و افزود: این موضوع با طرف مقابل بستگی دارد و همه باید با این پرونده برخورد انسانی داشته باشند.

پربیننده ترین خبرها