مخالفان محدودیت‌های کرونایی در اتریش تظاهرات کردند

مخالفان محدودیت‌های کرونایی در اتریش تظاهرات کردند
شنبه 27 دی 1399 - 20:47

حدود ۱۰ هزار نفر از مردم اتریش روز شنبه با برپایی تظاهرات در شهر وین علیه محدودیت‌های کرونایی، خواستار استعفای دولت شدند.

العالم ـ اروپا

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود: "شما بیمار هستید، ما درمان هستیم".

معترضان از پوشیدن ماسک خودداری کرده و فاصله اجتماعی را رعایت نکرده بودند. «هاینس کریستین اشتراخه» سیاستمدار راستگرا و معاون سابق صدراعظم ارتش از جمله افرادی بود که در این تظاهرات شرکت کرده بودند.

همزمان با این تظاهرات، گروهی در حدود ۵۰۰ نفر که اغلب از هواداران گروه های چپ افراطی بودند، علیه مخالفان محدودیت های کرونایی تظاهرات کردند.

اتریش حدود ۸.۹ میلیون نفر جمعیت دارد و تاکنون بیش از ۷ هزار نفر براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

کارشناسان پزشکی اتریش نسبت به کاهش محدودیت های کرونایی هشدار داده اند. «اسوالد واگنر» از دانشگاه پزشکی وین در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد بی تفاوتی عمومی نسبت به همه گیری کرونا هشدار داد.

واگنر گفت: یک کشور نمی تواند درحالی که دیگر کشورها تدابیر محدود کننده به کار گرفته اند، همه فعالیت ها را آزاد کند. وی خواستار اجباری شدن استفاده از ماسک در مکان های بسته و قوانین سختگیرانه تر برای حفظ فاصله اجتماعی شد.

به گزارش ایرنا، اتریش از ۲۶ دسامبر در سومین تعطیلی سراسری خود قرار دارد که طبق برنامه های قبلی باید تا پنجم بهمن ماه اعمال شود. با توجه به ترس از شیوع ویروس جهش یافته، گمانه زنی ها درباره تمدید این وضعیت وجود دارد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها