تظاهرات هلندی ها در اعتراض به محدودیت های کرونایی

تظاهرات هلندی ها در اعتراض به محدودیت های کرونایی
يکشنبه 28 دی 1399 - 20:41

هزاران نفر از مردم هلند در شهر آمستردام نسبت به اعمال قرنطینه دست به اعتراض زدند، تظاهرکنندگان با دخالت پلیس متفرق شدند.

العالم ـ اروپا

به گزارش خبرگزاری رویترز، اعتراض ها روز یکشنبه در واکنش به محدودیت های قرنطینه ای که برای کاهش همه گیری ویروس کرونا در هلند صورت گرفته، به وقوع پیوست.

معترضان در یک میدان در مقابل موزه ملی آمستردام و نمایشگاه هنری ون گوگ پلاکاردهایی با شعارهای "آزادی: محاصره را متوقف کنید" در دست داشتند و شعار "آزادی" می خواهیم سر می دادند.

هیچ یک از تظاهرات کنندگان ماسک بر روی صورت نداشتند و تعداد اندکی فاصله اجتماعی را رعایت می کردند.

مقام های هلند درخواست برگزاری اعتراض ها در میدان موزه را نپذیرفته بودند و این تجمع ها بدون هماهنگی صورت گرفت. معترضان به هشدارهای پلیس برای ترک محل توجه نکردند و برخی از آنها مواد آتش زا به سمت پلیس پرتاب کردند.

پلیس ضد شورش برای متفرق کردن جمعیت از خودروهای آب پاش استفاده کرد.

دولت هلند مدارس و اکثر فروشگاه ها را در ماه دسامبر برای کاهش آمار به ویروس کرونا تعطیل کرد و این هفته قرنطینه را برای دست کم سه هفته دیگر تمدید کرده است.

به گزارش ایرنا، در اولین روزهای شیوع ویروس کرونا هلند نسبت به دیگر همسایه های خود نسبت به اعمال محدودیت های اجتماعی رغبت نشان می داد.

براساس داده های پایگاه ورلدومترز، شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در کشور هلند ۹۱۲ هزار و ۵۵۴ مورد است که از این تعداد ۱۳ هزار و ۶ نفر جان خود را از دست داده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها