اعتراضات شبانه در برخی استان های تونس

اعتراضات شبانه در برخی استان های تونس
دوشنبه 29 دی 1399 - 10:08

همزمان با آغاز اجرای منع آمد و شد در تونس شب گذشته، اعتراضات و ناآرامی ها در تونس از سر گرفته شد و به برخی استان های این کشور سرایت کرد.

العالم - تونس

معترضان اقدام به آتش زدن لاستیک و بستن خیابان ها کردند. نیروهای امنیتی نیز به منظور کنترل معترضان، همچنان در محل مستقر هستند.

به گزارش سایت "العربی الجدید"، با گسترش تحرکات اعتراض آمیز در شهر باجه در شمال تونس و سرایت آن به مرکز پلیس این شهر، نیروهای امنیتی برای پراکنده کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کردند.

یک منبع آگاه گفت که دامنه اعتراضات به مناطق "قبلی و مدنین" در جنوب و المهدیه در شمال کشیده شده است. در اغلب شهرها معترضان با نیروهای امنیتی درگیر شده اند.

این منبع آگاه افزود: یگان های نظامی به منظور محافظ از تأسیسات و مراکز دولتی و حاکمیتی در مقابل هرج و مرج و آشوب در استان های سلیانه، القصرین، بنزرت و سوسه در مقابل این مراکز مستقر شده اند.

محمد زکری، سخنگوی وزیر دفاع تونس در گفتگوی مطبوعاتی گفت که نیروهای ارتش در عملیات گشت زنی در سراسر کشور شرکت می کنند.

این اعتراضات چالشی جدی در مقابل دولت هشام المشیشی به شمار می رود. روز شنبه آینده قرار است اصلاحات گسترده ای در برخی وزارت خانه ها از جمله کشور، دادگستری و انرژی صورت گیرد.

گفتنی است وزارت کشور تونس روز یکشنبه از بازداشت ده ها جوان در پی درگیری های شبانه در پایتخت و دیگر شهرهای این کشور به رغم تعطیلی کامل و مقررات منع آمد و شد برای مقابله با شیوع کرونا خبر داده بود.

خالد الحیونی سخنگوی وزارت کشور تونس به خبرگزاری فرانسه گفته است: با وجود مقررات منع آمد و شد، دهها جوان طی دو شب گذشته با حضور در خیابان ها، اقدام به شکستن ویترین مغازه ها، شیشه خودروها، سرقت و پرتاب سنگ به سوی نیروهای پلیس کردند.

پربیننده ترین خبرها