ادعای آمریکا درباره تجهیز عراق به سیستم‌های مراقبتی و نظارتی به ارزش 14 میلیون دلار

ادعای آمریکا درباره تجهیز عراق به سیستم‌های مراقبتی و نظارتی به ارزش 14 میلیون دلار
دوشنبه 29 دی 1399 - 13:40

ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش در سایه تداوم وتوی واشنگتن بر قراردادهای تسلیحاتی ارتش عراق ادعا کرد که اخیرا این کشور را به سیستم‌های مراقبتی و نظارتی به ارزش 14 میلیون دلار تجهیز کرده است.

العالم - عراق

ائتلاف آمریکایی موسوم به داعش مدعی تجهیز عراق به سیستم‌های مراقبتی و نظارتی به ارزش 14 میلیون دلار شد.

این ائتلاف طی پستی در توئیتر نوشت: اخیرا شرکای عراقی ما، تجهیزات نظارتی و مراقبتی به ارزش ۱۴ میلیون دلار از محل صندوق تامین مالی آموزش و تجهیز برای مبارزه با داعش که تحت نظارت عملیات «عزم راسخ» (العزم الصلب) بود، دریافت کردند.

در ادامه این پست آمده است: این امکانات به نیروهای امنیتی عراق در ماموریت مستمرشان برای شکست داعش کمک می‌کند.

بغداد هنوز این خبر را تایید یا رد نکرده است. به گفته ناظران و تحلیلگران سیاسی، این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که تحمیل وتوی واشنگتن بر قراردادهای تسلیحاتی این کشور همچنان به قوت خود باقی است.

«علی الغانمی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق پیشتر گفته بود که آمریکا مانع تامین امنیت مرزهای عراق است و وتوی آمریکا برای خرید سلاح پیشرفته از دیگر کشورها همچنان وجود دارد.

«بدر الزیادی» دیگر عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز با تایید این مانع‌تراشی‌های واشنگتن و وتوی آن بر تجهیز نیروهای امنیتی عراق می‌گوید که دولت طرحی برای تنوع بخشیدن به منابع تسلیحاتی دارد آن هم با هر کشوری که بشود؛ کشورهایی مثل چین، روسیه، فرانسه، کره جنوبی، اوکراین. ضمن اینکه بغداد قراردادهای بسیاری برای خرید تسلیحات و هواگردهای گران قیمت با چین دارد که از آنها برای مسلح‌سازی ارتش عراق استفاده خواهد شد.کشورهای بسیاری وجود دارند که قصد مسلح سازی ارتش عراق را دارند آن هم با روش نفت در مقابل سلاح. اما واشنگتن مانع این امر است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها