وعده مردان خدا..یمنی ها عربستان را ویران خواهند کرد

وعده مردان خدا..یمنی ها عربستان را ویران خواهند کرد
دوشنبه 29 دی 1399 - 16:25

یمنی‌ها در محکوم کردن حملات ائتلاف سعودی آمریکایی به این کشور و جنایت های وحشتناک در حق مردم یمن، هشتگ "پادشاهی شن‌ها را یمنی‌ها ساقط خواهند کرد" ترند کرده و در آن تحقق پیروزی قطعی توسط ارتش و کمیته‌های مردمی در مقابله با اشغالگران را مژده دادند.

العالمداغ‌های مجازی

قهرمانان ارتش یمن و کمیته های مردمی در صحنه های درگیری با دشمن پیروزی هایی را رقم زده و دستاوردهایی داشته باشند در نهایت نیروهای متجاوز نیز با نقض جدید آتش بس الحدیده ، در صدد پیشروی در پایگاههای ارتش و کمیته های مردمی در شمال غرب بخش حیس در جبهه ساحل غربی بودند.این در حالی است که یک منبع میدانی نظامی از شکست پیشروی نیروهای ائتلاف خبر داد و گفت این پیشروی با بمباران توپخانه ای و شلیک بیش از 145 گلوله بوده که آشکارا نقض توافق سوئد به شمار می رود.

یک منبع در اتاق عملیات افسران رابط نیز از 407 مورد نقض توافق توسط متجاوزان در جبهه های الحدیده طی 24 ساعت گذشته در حال نفوذ به حیس خبر داد و افزود از جمله این نقض ها 8 حمله هواپیماهای جاسوسی به حیس،الدریهمی و الجبلیه و پرواز 15 هواپیمای جاسوسی در کیلومتر 16 ،حیس،الفازه ،الجبلیه و الدریهمی بوده است.

وی افزود: از جمله این نقض ها به روز رسانی استحکامات جنگی در الجبلیه و کیلومتر 16 و 118 نقض در بمباران موشکی و توپخانه ای و شلیک 1366 موشک و گلوله بود.

سرهنگ عبدالغنی الزبیدی کارشناس نظامی و راهبردی گفت :درگیری های استان مارب تا برقراری امنیت و اخراج اشغالگران و متجاوزان و به لطف توان رو به رشد ارتش و کمیته های مردمی یمن متوقف نشده است.

"علی الدروانی "تحلیلگر سیاسی یمن نیز گفت :افزایش تش های نیروهای متجاوز در راستای ادامه تجاوز بی وقفه از 6 سال پیش است .

ارتش و کمیته های مردمی یمن در کمین آنان بوده و در صدد د آزادسازی اراضی اشغالی و مقابله با هر تجاوز هستند و همین مساله دشمنان را به هدف قرار گرفتن مردم یمن و شدیدترین جنایت ها در حق مردم بی گناه واداشته است.

این در حالی است که سازمان دیده بان حقوق بشر نیز به اقدام عربستان در نقض قوانین بین المللی بشردوستانه در یمن اشاره کرده و این حملات را در حد جنایت های جنگی دانست.

این سازمان در گزارشی در سایت خود به نقل از دفتر کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل ، به شهادت دستکم 7825 غیر نظامی از جمله 2138 کودک و زخمی شدن 12416 از سال 2015 اشاره کرد و گفت آمار فعلی بسیار بیشتر از ابتدای جنگ یمن است.

این سازمان افزود:بیشتر این تلفات ناشی از حملات هوایی ائتلاف به یمنی هاست .این سازمان هم چنین به چندین حمله غیر قانونی ائتلاف به منازل ،بازارها،بیمارستان هافمدارس و مساجد اشاره کرد و گفت فرماندهان سعودی مسئول جنایت احتمالی جنایت های جنگی هستند.

این گزارش با اشاره به اقدامات وحشتناک نیروهای نظامی عربستان و شبه نظامیان مزدور در استان المهره گفت این نقض ها شامل بازداشت های خودسرانه،شکنجه و ربودن و انتقال غیرقانونی زندانیان به عربستان است .بر اساس این گزارش این جنگ به افزایش بحران انسانی ناشی از محاصره هوایی و دریایی ائتلاف به فرماندهی عربستان از مارس 2015 است.

این گزارش به نقل از تیم کارشناسان بین المللی و منطقه ای برجسته یمن در سازمان ملل تاکید کرد دلائل منطقی وجود داد که بر مسئولیت عربستان،امارات و دولت مزدور در نقض حقوق بشر در یمن تاکید می کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها