استفاده ترکیه از «سلاح تشنگی» برای دستیابی به اهداف سیاسی کثیف در شمال سوریه

استفاده ترکیه از «سلاح تشنگی» برای دستیابی به اهداف سیاسی کثیف در شمال سوریه
دوشنبه 29 دی 1399 - 19:47

به نظر می‌رسد صبر اهالی شهر الحسکه سوریه از متوسل شدن ترکیه و گروهک‌های تروریستی تحت حمایت آن در شمال به کثیف‌ترین سلاحی که در جنگ استفاده می‌شود، یعنی سلاح تشنه نگه‌داشتن برای دستیابی به کثیف‌ترین اهداف سیاسی، لبریز شده است و تظاهراتی اعتراضی به اقدام ترکیه برای قطع آب این شهر برگزار می‌کنند.

العالم- کشکول

به دلایلی مشخص، گروهک‌های تروریستی تحت حمایت ترکیه، هر از گاهی، از زمان اشغال شهر "راس العین" توسط نیروهای ترکیه و آواره شدن اهالی آن، فعالیت ایستگاه پمپاژ آب "علوک" را از کار می‌اندازند تا جمعیت یک میلیونی این شهر را تشنه نگه داشته و آنها مجبور به ترک شهر و آوارگی شوند.

ترکیه تلاش می‌کند با بهانه‌های واهی از جمله فرسوده شدن زیرساخت‌های این ایستگاه، این سیاست غیرانسانی خود را علیه یک ملیون شهروند سوری توجیه کند. ولی "محمود العکله" رئیس شرکت آب استان الحسکه با رد ادعای آنکارا، اظهار کرد: "رکیه به کارکنان تصفیه‌خانه وابسته به شرکت اجازه راه‌اندازی آن را نداده و عمدا پمپاژ آب از آنجا را متوقف و ساکنان شهر الحسکه و حومه غربی آن را از این منبع آب محروم کرد."

سیاست تشنه کردن الحسکه که ترکیه طی ماه‌های پایانی سال گذشته آن را اجرا می‌کرده است بعد از آن تشدید شد که اهالی الحسکه تظاهرات‌هایی را در اعتراض به حضور گروهک‌های شورشی تحت حمایت آنکارا در این شهر برگزار کردند و لذا ترکیه دست به سیاست تلافی‌جویانه علیه اهالی الحسکه می‌زند.

ترکیه با چنین اقداماتی، نه تنها شمال سوریه را به اشغال خود درآورده بلکه حاکمیت سوریه و قوانین بین‌المللی را نقض کرده است و خطرناک‌ترین بُعد این سیاست، تلاش ترکیه برای تغییر بافت جمعیتی مناطقی از سوریه است که در مجاورت مرزهای ترکیه واقع است.

اگر سیاست ریاکارانه غرب و به‌ویژه دورویی آمریکا و سکوت‌شان نبود ترکیه نمی‌توانست این سیاست‌های غیرانسانی‌اش را دنبال کند. ترکیه به عنوان عضو ناتو و همپیمان استراتژی رژیم اسرائیل، هرگز نمی‌تواند بدون چراغ سبز غرب چنین سیاستی را که در رده جنایات جنگی و جنایات غیرانسانی گنجانده می‌شود، پیش ببرد و همین عامل سکوت سازمان‌های جهانی را درقبال اقدامات غیرانسانی ترکیه در شمال سوریه تفسیر می‌کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها