واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق هرگونه حمله به منطقه جرف الصخر را تکذیب کرد

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق هرگونه حمله به منطقه جرف الصخر را تکذیب کرد
سه شنبه 30 دی 1399 - 10:33

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق با انتشار بیانیه ای هرگونه حمله به نیروهای امنیتی عراق در منطقه جرف الصخر را تکذیب کرد.

العالم - عراق

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق با انتشار بیانیه ای نسبت به برخی اخبار منتشر شده در رسانه ها و شبکه های ارتباط جمعی درباره حملات هوایی به منطقه جرف الصخر واکنش نشان داد.

به گزارش السومریة نیوز این واحد در بیانیه اش اخبار منتشر شده درباره حمله به نیروهای امنیتی عراق در شمال استان بابل در شب گذشته را نادرست خواند و تکذیب کرد.

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق ضمن تکذیب این خبر از رسانه ها و افراد خواست تا در نقل اطلاعات و اخبار دقت به خرج داده و از انتشار شایعات با هدف آشفته کردن افکار عمومی خودداری کنند.

از طرفی دیگر ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا امروز سه شنبه به برخی اخبار منتشر شده درباره حمله هوایی نیروهای امریکایی به منطقه جرف الصخر واکنش نشان داد.

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا با انتشار توئیتی در حساب خود هرگونه حمله در عراق را تکذیب کرد.

«بیل اوربان»، سخنگوی فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا تصریح کرد: انفجارهایی که بامداد امروز در حوالی 40 مایلی خارج بغداد در عراق اعلام شد نتیجه اقدام نظامی امریکا نبوده و نیست.

پیش از این برخی رسانه ها در بامداد امروز اخباری مبنی بر وقوع چند انفجار ناشی از حملات هوایی منتشر کرده و آن را به امریکا نسبت دادند.

این رسانه ها به نقل منابع خود گفته بودند که پرواز جنگنده های امریکا بر فراز منطقه القائم در مرز عراق و سوریه مشاهده شده است.

این درحالی است که طبق گزارش منابع محلی در حادثه دیشب جرف الصخر حداقل 9 تن شهید و بیش از 10 تن مجروح شدند، صاحب نظران معتقدند اینکه در لحظات اول منابع محلی از احتمال حمله هوایی آمریکا به این منطقه سخن گفتند به دلیل آن است که حملات آمریکا در گذشته مسبوق به سابقه بوده است.

پربیننده ترین خبرها