بعد از رفتن ترامپ؛ رژیم اشغالگر به تجاوز علیه سوریه ادامه می‌دهد

بعد از رفتن ترامپ؛ رژیم اشغالگر به تجاوز علیه سوریه ادامه می‌دهد
جمعه 3 بهمن 1399 - 12:14

رژیم اشغالگر، بامداد امروز بار دیگر با تجاوز به حریم سوریه، استان حماه را هدف حملات جنگنده‌هایش قرار داد که این نخستین حمله از نوع خود بعد از تحلیف "جو بایدن" به عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا به‌شمار می‌رود.

العالم- درگوشی

تلویزیون سوریه بامداد امروز، جمعه، از مقابله پدافند هوایی این کشور با تجاوز رژیم صهیونیستی به نقاطی در استان حماه خبر داد و اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی بیشتر موشک‌های مهاجم را ساقط کردند".

پیش از آن برخی منابع خبری از شنیده شدن صدای چند انفجار در شهر حماه، مرکز استان حماه خبر داده بودند. همزمان خبرنگار العالم نیز به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که این حمله اسرائیل به شهادت چهار عضو یک خانواده و زخمی شدن 4 تن دیگر و نیز تخریب سه منزل مسکونی منجر شده است.

حمایت نامحدود ترامپ از رژیم صهیونیستی

حضور "دونالد ترامپ" در سمت ریاست‌جمهوری آمریکا انگیزه‌ای قوی به رژیم اشغالگر داد تا طرح‌های تجاوزکارانه‌اش در منطقه و به‌ویژه در سوریه را پیش ببرد. به طوری‌که در تل‌آویو نیز گفته می‌شود هیچ رئیس‌جمهوری در آمریکا "به اندازه ترامپ به اسرائیل کمک نکرده است".

رژیم صهیونیستی به‌ویژه در سوریه، با همکاری آمریکا و پشتیبانی رژیم‌های مرتجع عربی گروهک‌هایی تررویستی به‌ویژه داعش را ایجاد کرد تا از طریق آنها، توطئه‌ها برای ساقط کردن دولت سوریه و سرقت منابع طبیعی و ثروت‌های این کشور اجرا کنند ولی نتیجه کاملا معکوس شد به نحوی که دولت و ملت سوریه ضمن پیروزی بر گروهک‌های تروریستی، آنها را به عقب رانده و محور مقاومت نیز توانست پیروز و قدرتمند از این توطئه‌ها بیرون بیاید.

تحریم‌های اقتصادی ظالمانه

دونالد ترامپ به حمایت نظامی از رژیم اشغالگر در تجاوز به سوریه اکتفا نکرد بلکه به منظور راضی ساختن "بنیامین نتانیاهو"، تحریم‌های ظالمانه‌ای را علیه ملت سوریه تحمیل کرد و با اعلام جنگ اقتصادی و محاصره خفه‌کننده علیه ملت سوریه، مشکلات و بحران‌های معیشتی بزرگی را برای مردم سوریه ایجاد کرد؛ که چنین سیاست در واقع تأکیدی بر این امر است که تروریسم و جنگ هرگز نمی‌تواند ملت سوریه را به زانو دربیاورد و لذا کشورهای متخاصم برای نابود کردن این کشور، جنگ اقتصادی علیه آن اعلام کردند.

اولین تجاوز بعد از تحلیف بایدن

تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه که بامداد امروز انجام شد، اولین حمله از نوع خود بعد از تحلیف جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا به‌شمار می‌رود که این امر، سوالات بسیاری را درباره سیاست بایدن درخصوص سوریه مطرح می‌سازد.

به نوشته "شام تایمز"، به نظر می‌رسد فرق اساسی میان سیاست‌های ترامپ و بایدن درخصوص سوریه وجود ندارد و اندک اختلافات در این‌باره مربوط به طرف‌های غیرقانونی موجود در سوریه، مانند ارتش اشغالگر ترکیه و "یگان‌های کُردی" و حضور غیرقانونی آمریکا است ولی موضع رسمی دولت سوریه و اولویت‌های آن در تعامل با ایالات متحده تغییری نکرده است.

پربیننده ترین خبرها