دمشق: سکوت مدعیان حقوق‌بشر، اسرائیل را به ارتکاب جنایات بیشتر تشویق می‌کند

دمشق: سکوت مدعیان حقوق‌بشر، اسرائیل را به ارتکاب جنایات بیشتر تشویق می‌کند
شنبه 4 بهمن 1399 - 01:45

وزارت خارجه سوریه ضمن محکوم کردن حملات بامداد جمعه رژیم صهیونیستی به اراضی این کشور، از جامعه جهانی، سازمان ملل و شورای امنیت خواست به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل کنند.

العالم-سوریه

وزارت امور خارجه سوریه در نامه‌هایی جداگانه به دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد حملات هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه و کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان این کشور بر اثر این حملات را محکوم کرد.

وزارت خارجه سوریه جمعه شب در واکنش به حملات بامدادی جمعه تأکید کرد که این حملات جنایتکارانه در حومه شهر «حماه» (مرکز استانی به همین نام در غرب سوریه) نقض آشکار حریم هوایی و حاکمیت اراضی سوریه و همچنین زیرپا گذاشتن آشکار قانون حقوق‌بشر و قوانین بین‌الملل است.

سوریه در نامه‌های که برای سازمان ملل و شورای امنیت نوشته، از این دو نهاد بین‌المللی خواسته است به مسئولیت‌های خود در قبال این حملات از قبیل محکوم کردن آن عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری سانا، در این نامه‌ها آمده است: «(اسرائیل) جمعه ۲۲ ژانویه در اطراف شهر حماه دست به حمله جدیدی به اراضی جمهوری عربی سوریه زد که بر اثر آن، یک خانواده؛ پدر، مادر و دو کودک به شهادت رسیدند و چهار شهروند دیگر از همین خانواده زخمی شدند و همچنین شماری از خانه‌های شهروندان غیرنظامی بی‌گناه تخریب شد».

وزارت خارجه سوریه تعداد حملات هوایی رژیم صهیونیستی به این کشور طی کمتر از یک سال را ده‌ها حمله دانست و گفت که در این حملات شمار زیادی از شهروندان غیرنظلمی جان خود را از دست داده و اموالشان تخریب شده است.

دمشق تأکید: «این حملات نه‌تنها نقض آشکار حاکمیت اراضی سوریه بوده بلکه نقض آشکار حقوق بشر و قانون بین‌الملل در دو بخش عمومی و بشری بوده است که با هدف قرار دادن شهروندان بی‌گناه و سلب زندگی توأم با امنیت و آرامش صورت گرفته است».

وزارت خارجه سوریه حملات صهیونیست‌ها و همچنین سکوت معنادار در برابر این حملات از سوی بسیاری از کسانی را که در جامعه جهانی دم از حقوق بشر می‌زنند، محکوم کرد و گفت که این مسئله رژیم اشغالگر اسرائیلی را بر ادامه حملاتش به سوریه تشویق می‌کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها