پیام جنگ فرسایشی اخیر داعش، به عراق و سوریه چیست ؟

پیام جنگ فرسایشی اخیر داعش، به عراق و سوریه چیست ؟
سه شنبه 7 بهمن 1399 - 14:31

گروههایی که تشدید حملات تروریست های گروه وهابی داعش را دنبال می کنند، معتقدند نمی توان حملات تروریستی به ارتش سوریه و  هدف گیری غیر نظامیان بی گناه و الحشد العشبی را از یکدیگر جدا دانست.

العالم - نظرکده

برخی ناظران معتقدند گروه وهابی داعش پنهان ماند و زمانی که رئیس جمهوری پیشین آمریکا، پیروزی علیه آنان و نابودیشان را اعلام کرد، صداقت نداشت بلکه تروریست های داعش پنهان شدند و هنوز در اختیار آمریکا هستند تا بعدها از آن بهره برداری کنند.

کارشناسان هم چنین تاکید کردند حملات مکرر داعش، به ارتش سوریه از مناطق تحت تسلط نیروهای کرد قسد هم پیمان آمریکاست.

این کارشناسان افزودند: ارتش سوریه و نیروهای هم پیمانش اجازه تعقیب بازمانده های داعش را ندارند وسوالشان این است که داعش چگونه با سحر و جادو توانسته حمله کند و کمین هایی پهن کرده و کشتار راه انداخته است ؟

ناظران تاکید کردند: طرح بهره برداری از داعش، طرح امریکاست،به نظر می رسد گروههایی پس از تغییر رهبران امریکا، پایان دوره ترامپ وآغاز ریاست جو بایدن و سخن گفتن از امکان بازگشت به توافق هسته ای شاید طرفهایی از امریکا و رژیم صهیونیستی و افراد مرتبط با آن در صدد جنگ افروزی دوباره از طریق داعش و گروههای مشابه آن و بهره برداری از آنان هستند.

در مقابل نیز کارشناسان نظامی تاکید کردند، ارتش سوریه زمانی که هزاران تروریست گروه وهابی داعش را از مناطق تحت اشغال خود اخراج کرد، آنان به اطراف الشرقیه دیرالزور یعنی مرزهای عراق و سوریه رفته و تسلیم نیروهای امریکایی و نیروهای جدایی طلب قسد شدند.

آنها گفتند: این تروریست ها پس از تسلیم، به سه مکان منتقل شدند، نخست اردوگاه الهول در الحسکه تحت حفاظت مستقیم شبه نظامیان جدایی طلب قسد ، و منطقه دوم التنف که امریکا اشغال کرده و اردوگاه الرکبان و منطقه سوم وادی العزیز در ریف شمال غربی استان حماه یعنی منطقه حد فاصل حماه،حلب و ادلب .

این ناظران افزودند:گروههای تروریستی طی دو سال گذشته کاملا بازسازی شد و هم اکنون نیز روش داعش پس از اشغال اراضی و اعلام خلافت در آن مناطق تغییر یافته و بر روش مبارزاتی متمرکز شده به گونه ای که دو ماه پیش عملیات داعش گسترده شد و در البادیه سوریه و البادیه عراق مستقر شدند.

آنها افزودند: گروههای تروریستی؛ گروههای جنگجویی هستند که نیروهای اشغالگر امریکایی و نیروهای جدایی طلب قسد تامین امنیت آنان و حمایت لجستیکی آنها را به سوی گذرگاههای سوریه و عراق برای ایجاد جدایی میان دو کشور و تحقق اهداف سیاسی امریکا و گروههای کردی بر عهده دارند.

برخی تحلیلگران سیاسی نیز تاکید کردند گروه وهابی داعش به الحشد الشعبی عراق حمله می کند زیرا به خوبی می داند الحشد قدرت واقعی است بنابراین هدف گیری الحشد پیامی دارد مبنی بر اینکه آنان در مناطقی هستند که فعالیت نظامی کمرنگ است و در مناطق گسترده ای از جزیره انبار، مساله ای که مستلزم تقویت امکانات نظامی و لجستیکی برای از بین بردن افراد باقیمانده داعش است .

ناظران افزودند: همه می دانند تجهیز داعش توسط کشورهای خلیج انجام و با سلاح های امریکایی تجهیز و عملیات ورودشان به سوریه و عراق نیز تسهیل می شود.

آنان افزودند: دولت امریکا به دنبال اهداف مشخصی است و داعش ابزاری برای امریکا و صهیونیست هاست تا ثبات امنیتی و پیروزی های بزرگ عراق علیه داعش را هدف قرار دهد اما بعید است داعش مانند گذشته قدرت بگیرد و شهرها سقوط کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها