ظریف: رفتار دولت بایدن در حذف عملی تحریم‌های دوران ترامپ برای ما اهمیت دارد

ظریف: رفتار دولت بایدن در حذف عملی تحریم‌های دوران ترامپ برای ما اهمیت دارد
سه شنبه 7 بهمن 1399 - 21:18

وزیر امور خارجه گفت: آنچه برای ما اهمیت دارد رفتار دولت بایدن در حذف عملی تحریم‌هایی است که در دوران ترامپ بر جمهوری اسلامی تحمیل شده و وقتی این رفتار را ببینیم حتما در برابر آن عکس العمل نشان خواهیم داد.

العالم - ایران / سیاسی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) در مسکو و در جمع خبرنگاران درباره احتمال انتخاب «رابرت مالی» به عنوان نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران و تاثیر آن بر کاهش تنش‌ها بین تهران و واشنگتن عنوان کرد: آنچه برای ما مهم است افراد نیستند، آقای مالی در مذاکرات هسته‌ای حضور داشته مثل بسیاری دیگر از اعضای تیم آقای بایدن.

وی افزود: آنچه برای ما اهمیت دارد و به آن توجه خواهیم کرد رفتار دولت بایدن در حذف عملی تحریم‌هایی است که در دوران ترامپ بر جمهوری اسلامی تحمیل شده و وقتی این رفتار را ببینیم حتما در برابر آن عکس العمل نشان خواهیم داد.

گفتنی است منابع خبری عنوان کرده‌اند که رئیس‌جمهور جدید آمریکا قصد دارد «رابرت مالی» یکی از مقام‌های دخیل در مذاکرات هسته‌ای برجام را به عنوان نماینده ویژه دولت در امور ایران منصوب کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی درباره امضای موافقت‌نامه همکاری ایران و روسیه در حوزه امنیت اطلاعات نیز بیان کرد: همکاران من و آقای لاوروف در دو وزارت خارجه چندین ماه شاید بیش از یک سال درباره همکاری‌های بین‌المللی درباره امنیت سایبری گفت‌وگو کرده بودند ما در ایران یک مجموعه‌ای از همه دستگاه‌های ذیربط از داخل دولت و خارج دولت داشتیم، با همکاری وزارت ارتباطات و سایر دستگاه‌ها برای این حوزه که یکی از حوزه‌های مهم همکاری‌های بین‌المللی است.

وی افزود: سند مدتی است نهایی شده و مجوزها را گرفته بودیم که امروز این سند امضا شد و ان‌شاءالله سند همکاری‌های فرهنگی بین ایران و روسیه مراحل نهایی خود را طی کرده و در اولین فرصتی که همکاران همدیگر را ببینید قابل امضا است و این هم به یکی از حوزه‌های همکاری بین دو کشور کمک می‌کند.

*واکسن اسپوتنیک

وزیر خارجه درباره واکسن کرونا نیز خاطرنشان کرد: در مورد واکسن گفت‌وگوهای خوبی به همت وزارت بهداشت و تلاش ویژه سفارت و شخص سفیر ما در مسکو صورت گرفته و امیدواریم هم در زمینه خرید واکسن اسپوتنیک و هم در زمینه تولید مشترک این واکسن هر چه زودتر به نتیجه رسیده و کار را به پیش ببریم.

* سفر پردستاوردی بود

ظریف درباره سفرش به مسکو‌ نیز اظهار داشت: در خصوص کارهایی که می‌شود در حوزه قفقاز انجام داد و بحث تحولات بین‌المللی و ضرورت همکاری بین ایران و روسیه در چارچوب ۱+۴ برای بازگرداندن آمریکا به اجرای برجام و مسائل منطقه‌ای بحث کردیم. بحث‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف پیگیری شد و کارهای خوبی که دو کشور انجام می‌دهند را مورد بحث مشترک قرار می‌‌دهیم.

وی گفت: مجموعا سفر پر دستاوردی از جهت همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه منطقه‌ای ما به ویژه در حوزه قفقاز بود.

ظریف در سفرش به منطقه و در دومین مقصد این سفر امروز وارد مسکو شد. او پیش از این به باکو سفر کرده بود و قرار است در ادامه به ارمنستان، گرجستان و ترکیه نیز برود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها