لبنان وارد مرحله خطرناک می شود؛ چه کسانی از این وضعیت سوء استفاده می کنند؟

لبنان وارد مرحله خطرناک می شود؛ چه کسانی از این وضعیت سوء استفاده می کنند؟
پنج‌شنبه 9 بهمن 1399 - 15:21

درگیری های خونین و استفاده متقابل از سلاح های جنگی در چنین منطقه لبنان میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی برای سومین روز متوالی ، زخمی های زیادی از دو طرف برجای گذاشت که وضعیت برخی به شدت وخیم است و نشانه  شدت یافتن بحران است.

العالم- لبنان

خشونت آمیزترین درگیری ها در شهر طرابلس واقع در شمال کشور میان نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگانی رخ داد که با قرنطینه کامل به دلیل تاثیرات نامطلوب آن بر وضعیت اقتصادی مخالف بودند.

مرکز اطلاع رسانی لبنان نیز تاکید کرد این درگیری ها به زخمی شدن بیش از 225 نفر منجر شده که 66 نفر از آنان به دلیل وخامت وضعیتشان به بیمارستانها منتقل شدند.

نیروهای امنیت داخلی از آسیب دیدن 9 نفر از نیروهای خود که سه نفرشان افسر بودند در حمله با نارنجک خبر داد که وضعیت یکی از انان نیز وخیم گزارش شده است .

تظاهرکنندگان در طرابلس ،صدها کوکتل مولوتوف به اطراف کاخ ریاست جمهوری و مراکز نظامی پرتاب کردند که به ایجاد ناامنی و درگیری های مسلحانه تبدیل شد.درست مانند سالهای سیاهی که طرابلس در گذشته شاهد آن بود.

برخی ناظران تاکید کردند این تحرکات لبنان به روشنی بیانگر یک برنامه منظم از سوی چندین گروه سیاسی است که گروههای تظاهرکنندگان را مدیریت و به حمله با سلاح های جنگی به نیروهای امنیتی وا می دارد مساله ای که بسیاری از گروه های مردمی را به خودداری از اعتراض واداشت زیرا دریافتند فرایند سوء استفاده سیاسی آشکاری روشنی از فعالیت آنان در حال انجام است.

برخی منابع مختلف نیز حزب سبعه را به انتقال هواداران خود از بیروت و تقسیم آنان در میان گروههای سیاسی طرابلس برای تسویه حساب های سیاسی و مالی متهم کرده و گفتند جریان المستقبل به ریاست سعد الحریری گروه های خود را برای حمله به طرابلس و کاخ العدل تحریک و نیروهای امنیتی را برای متفرق کردن تظاهرکنندگان به استفاده از گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی واداشته است.

در بیروت نیز معترضان مسیر شهر ورزشی و ساحل المزرعه و مسیرهای المصنع،شتورا و دیگر مناطق البقاع شرقی لبنان را بستند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها