طالبان ارتباط با القاعده را رد کرد

طالبان ارتباط با القاعده را رد کرد
جمعه 10 بهمن 1399 - 14:42

سخنگوی گروه طالبان در گفت و گو با رسانه روسی با رد هر گونه ارتباط این گروه با سازمان تروریستی القاعده گفت: طالبان با سازمان های تروریستی همکاری نمی کند.

العالم - آسیا

"شیر محمد عباس استانکزی" از اعضای ارشد مذاکره کننده طالبان در دوحه و سخنگوی این گروه امروز (جمعه) به ریانووستی گفت: مطابق توافقنامه ای که با آمریکا امضا کرده ایم، حضور کشورهای دیگر و سازمان های (نظامی) خارجی در قلمرو افغانستان غیرقابل قبول است.

وی افزود: ما بر اساس توافقنامه عمل می کنیم و اجازه حضور جنگجویان خارجی در افغانستان را نمی دهیم.

سخنگوی گروه طالبان گفت: برخی افراد و خبرگزاری ها ادعا می کنند که در منطقه گروه های تروریستی حضور دارند. اما ما اجازه نمی دهیم که چنین وضعیتی بوجود بیاید و با آن مقابله می کنیم.

استانکزی با رد ادعای کمک طالبان به گروه تروریستی داعش اظهار داشت: هزاران نفر از اعضای طالبان در دفاع از کشور خود توسط تروریست های داعشی کشته شده اند.

وی خاطرنشان کرد که مساله دیگر که دولت کابل در گذشته بارها مطرح کرده است، حضور سازمان القاعده در افغانستان و همکاری آن با گروه طالبان است و این ادعا به منظور گمراه کردن رهبران کشورهای مختلف و جامعه جهانی است تا حضور نیروهای آمریکایی در خاک افغانستان را توجیه کند.

سخنگوی طالبان ادعای مطرح شده از سوی آمریکا مبنی بر زد و بند این گروه با روسیه به منظور کشتن سربازان آمریکایی در خاک افغانستان را رد کرد و آن را ادعای بی اساس خواند.

گروه طالبان سال هاست که با نیروهای نظامی و امنیتی افغانستان می جنگد و این نبردها تاکنون دهها هزار قربانی گرفته است.

این گروه در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ در دوحه مذاکرات با دولت افغانستان را آغاز کرد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها