اطلاعات جدید از بمب‌گذاری در واشنگتن در شب یورش به کنگره

اطلاعات جدید از بمب‌گذاری در واشنگتن در شب یورش به کنگره
شنبه 11 بهمن 1399 - 13:09

پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) با انتشار اطلاعاتی خبر داد که یک روز پیش از هجوم هواداران ترامپ به ساختمان کنگره، دفاتر اصلی احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات بمب‌گذاری‌ شده بودند.

العالم ـ آمریکا

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقام‌های اف بی آی نوشت که ۶ ژانویه (۱۷ دی) و لحظاتی پیش از هجوم هواداران ترامپ به ساختمان کنگره، دو بمب ساعتی دست‌ساز در ساختمان‌های مرکزی احزاب اصلی آمریکا که فاصله‌ای اندک با ساختمان کنگره دارند، کشف شد. اکنون مشخص شده که این بمب‌ها شب پیش از وقایع واشنگتن کار گذاشته شده بودند.

براساس اطلاعات جدید که اف بی آی اعلام کرده، ساعات ۱۹:۳۰ و ۲۰:۳۰ ۵ ژانویه این بمب‌ها در ساختمان‌ها اصلی احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه کار گذاشته شده و مأموران انتظامی روز بعد موفق به کشف آنها شدند.

هنوز معلوم نیست که این بمب‌گذاری‌ها با حوادث روز بعد بی‌ارتباط بوده و یا جزئی از آشوب‌های کاپیتول (کنگره) بوده باشند.

به نوشته آسوشیتدپرس، این واقعه موجب نگرانی مقام‌های امنیتی شده که مشغول افزایش تدابیر امنیتی برای برگزاری محکمه ترامپ در سنا هستند.

حساب کاربری اف بی آی در توییتر با انتشار تصاویری از بمب دست‌ساز و فرد متهم به کارگذاشتن آن‌ها وعده داده که در ازاء ارائه اطلاعاتی در مورد هویت فرد مذکور، ۱۰۰ هزار دلار پرداخت خواهد کرد.

در ششم ژانویه (۱۷ دی) در حین هجوم حامیان تندرو ترامپ به نشست مشترک کنگره، نیروهای پلیس اف بی آی دو بمب لوله ای که در بیرون ساختمان کنگره جاسازی شده بود را خنثی کردند.

بمب لوله‌ای نوعی بمب دستی بسیار ساده و در عین حال قدرتمند است که به نوعی شناسنامه برای آنارشیست‌های جهان تبدیل شده‌ است. این بمب در حقیقت یک سلاح ضد نفر با قدرت پرتاب ترکش با سرعت بالا است و بسته به اندازه آن و نوع مواد منفجره بکار رفته در آن، قدرتی بین یک نارنجک دستی تا یک گلوله توپ جنگی دارد.

پربیننده ترین خبرها