مانعت قبرستانی در لوییزیانای آمریکا از دفن افسر پلیس سیاه‌پوست

مانعت قبرستانی در لوییزیانای آمریکا از دفن افسر پلیس سیاه‌پوست
شنبه 11 بهمن 1399 - 22:02

یک قبرستان در یکی از شهرهای ایالت لوییزیانای آمریکا از دفن یک افسر ارشد پلیس سیاه‌پوست این شهر به دلیل آنکه این قبرستان تنها برای سفیدپوستان بوده، ممانعت کرد.

العالم - آمریکا

ممانعت قبرستان شهر «اوبرلین» در ایالت لوییزیانا از دفن یکی از مقامات سیاه‌پوست پلیس این شهر در این قبرستان جنجال به پا کرد.

مسئولان این قبرستان گفته‌اند که طبق مقررات این قبرستان، تنها سفیدپوستان حق دفن شدن در این مکان را دارند.

پس از بروز این جنجال، مسئولات این قبرستان نشستی را برگزار کرده تا بندی را که در آن تنها سفیدپوستان حق دفن در این قبرستان دارند را حذف کنند.

در تصویری که از متن قرارداد فروش قبر در این قبرستان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، به صراحت آمده که این قبرستان تنها برای بقایای جسد انسان سفیدپوست است.

«دارل سمین» همسر افسر پلیس سیاه‌پوست زمانی که به این قبرستان برای دفن همسرش مراجعه کرد به وی اطلاع دادند که امکان فروش قبر به وی وجود ندارد چون این قبرستان تنها برای سفیدپوستان است.

سمین در مصاحبه‌ای با انتقاد شدید از این تبعیض قبرستان گفت که همسر پلیسش در تمامی سال‌هایی که در خدمت بوده، از همه محافظت می‌کرده اما وی نمی‌تواند در قبرستان شهری که از آن محافظت می‌کرده دفن شود.

تبعیض نژادی علیه سیاه‌پوستان در بسیاری از لایه‌های جامعه آمریکا گسترش یافته است. تحقیق اخیر رویترز درباره تبعیض نژادی و آزار و اذیت‌ها در ارتش آمریکا نشان از گستردگی آن در طول چهار سال ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا دارد.

بر اساس تحقیق رویترز، تقریبا یک سوم از نظامیان سیاه‌پوست ارتش آمریکا در دوره 12 ماهی که این تحقیق انجام شده، با تبعیض نژادی یا آزار و اذیت یا هر دوی آن مواجه بوده‌اند.

تبعیض نژادی و آزار و اذیت سیاه‌پوستان در درون جامعه آمریکا نیز روند فزاینده‌ای داشته که این روند به خصوص در دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا نمود بیشتری پیدا کرده بود.

اعتراضات به خصوص بعد از قتل یک سیاه پوست آمریکایی به نام «جورج فلوید» توسط نیروهای پلیس در بیست و پنجم ماه می حجم وسیعی پیدا کرد.

از جمله اقدامات معترضان می‌توان به پایین کشیدن مجسمه‌ها و نمادهای مربوط به دوران برده‌داری و به آتش کشیدن پرچم آمریکا اشاره کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها