مایکروسافت جای گوگل را در استرالیا می‌گیرد

مایکروسافت جای گوگل را در استرالیا می‌گیرد
دوشنبه 13 بهمن 1399 - 10:17

در حالی که گوگل در حال بررسی خروج از بازار «جستجو» در استرالیا است، به نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد حضورش را در این کشور تقویت کند.

العالم _ آسیا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا، روز دوشنبه ابراز اطمینان کرد شرکت مایکروسافت می‌تواند در صورت خروج گوگل از بازار «جستجو» در این کشور، جای آن شرکت را پر کند.

استرالیا قوانینی را تصویب کرده است که شرکت‌هایی نظیر گوگل و فیس‌بوک را ملزم می‌کند در ازای استفاده از اخبار و مطالب مندرج در رسانه‌های استرالیایی و جذب ترافیک، هزینه آن را بپردازند. اما شرکت‌های بزرگ با انتقاد از دشواری‌های این قوانین تهدید کرده‌اند در صورت اجرای آنها بازار استرالیا را ترک خواهند کرد و خدمات خود را در اختیار ساکنان استرالیا قرار نخواهند داد. یکی از این خدمات، «جستجوی گوگل» است. بنا بر بررسی نهادهای مستقل، گوگل 94 درصد از بازار جستجو را در استرالیا در انحصار خود دارد.

اما گفته می‌شود ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در این خصوص با موریسون -- نخست‌وزیر استرالیا -- صحبت کرده و به وی اطمینان داده است در صورت لزوم، جای گوگل را در بازار جستجو پر خواهد کرد.

در این میان، فیس‌بوک نیز از اجرای این قوانین ابراز نارضایتی کرده است اما مقامات استرالیایی مصرانه خواهان اجرایی شدن آنها هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها