ایران و برگزاری جشن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب؛ ترامپ و پمپئو کجا هستند؟

ایران و برگزاری جشن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب؛ ترامپ و پمپئو کجا هستند؟
دوشنبه 13 بهمن 1399 - 12:03

ایران این روزها چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفته است، انقلابی که همه معادلات بین المللی را به هم ریخته و منطقه را تغییر داد.

العالم - تحلیل روز

با قیام مظلومان علیه ظالمان و حمایت از آرمان فلسطین، همه نیروهای شر جهان و در رأس آنها مثلث شوم آمریکا، "اسرائیل" و مرتجعان عرب، به انقلاب اسلامی حمله کردند و برای نابودی کامل آن و بازگرداندن ایران به دامان آمریکا، جنگ و تحریم را بر این کشور تحمیل کردند.

چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امسال ویژگی خاصی دارد؛ زیرا ایران از رویارویی با افراطی ترین و نژادپرست ترین و صهیونیست ترین دولت آمریکا طی چهل سال گذشته یعنی دولت دونالد ترامپ، سرافراز بیرون آمده است.

با نگاهی به عملکرد دولت ترامپ طی چهار سال گذشته در می یابیم که هدف اول و آخر از روی کار آوردن دونالد ترامپ از سوی دولت در سایه آمریکا، فقط و فقط براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

دولت در سایه آمریکا و لابی صهیونیسم در این کشور و صهیونیسم جهانی و رژیم صهیونیستی و عرب های سازشکار و مرتجع تمام خطوط قرمز را در دشمنی با جمهوری اسلامی پشت سر گذاشته و همه سلاح ها و امکانات خود را برای براندازی نظامی جمهوری اسلامی یا حداقل به زانو درآوردن آن به کار گرفتند.

انتخاب افرادی مثل ترامپ، مایک پمپئو، جان بولتون، جیمز ماتیس و امثال آنها انتخابی تصادفی نبوده است بلکه طبق برنامه برای براندازی جمهوری اسلامی چه از طریق جنگ و چه – آنطور که بولتون گفته است - از طریق محاصره و فشار حداکثری.

بی جهت نیست که ولی عهد عربستان، بیش از نیم ترلیون دلار به ترامپ کمک می کند و عرب های مرتجع برای انداختن خود به دامان نتانیاهو و تشکیل "ناتوی عربی سنی و اسرائیلی" به فرماندهی بن سلمان و نتانیاهو از هم سبقت می گیرند و همزمان با این اتفاق ها، ترامپ از برجام خارج شد و تحریم های بی سابقه ای را بر ایران وضع کرد که این بار حتی غذا و دارو را هم شامل می شد.

بن سلمان و نتانیاهو امید زیادی به دولت افراطی و صهیونیست ترامپ برای مقابله نظامی با ایران بسته بودند. آنها تا واپسین لحظه های حضور ترامپ در کاخ سفید امیدوار بودند. اما ترامپ و دار و دسته دیوانه اش به زباله دان تاریخ ریخته شدند و حسرت حمله به ایران به دل بن سلمان و نتانیاهو ماند.

بن سلمان و نتانیاهو حق دارند که به خاطر امیدهای از دست رفته شان عزا بگیرند. آنها به خوبی می دانند که باید منتظر ده ها سال بماند تا شاید دیوانه و صهیونیست دیگری مثل ترامپ که به خاطر منافع صهیونیسم حتی منافع آمریکا را هم زیر پا گذاشت، روی کار بیاید. ترامپ بدون اینکه آرزوهای صهیونیسم را تحقق بخشد و به ایران حمله کند، رفت.

ترامپ، پمپئو، بولتون و ماتیس رفتند و جمهوری اسلامی ایران پابرجا ماند و اینک چهل و دومین سالگرد پیروزی خود را جشن می گیرد آنهم با مردانی که ترس و وحشت را به جان تروریست ترین دولت آمریکا انداخته و ان را مجبور کردند آروزی حمله به ایران را برای همیشه فراموش کند.

  • سعيد محمد - العالم

پربیننده ترین خبرها