واکنش پکن به اقدامات آمریکا برای تغییر رژیم در چین/ اعتراض به راه اندازی جنگ سرد جدید از سوی آمریکا

واکنش پکن به اقدامات آمریکا برای تغییر رژیم در چین/ اعتراض به راه اندازی جنگ سرد جدید از سوی آمریکا
دوشنبه 13 بهمن 1399 - 17:51

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به تلاش یک اندیشکده آمریکایی برای راه اندازی جنگ سرد جدید علیه پکن و اصرار بر تغییر رژیم این کشور تاکید کرد که ترغیب جنگ سرد جدید و تقابل های ایدئولوژیکی، با روند زمانه در تضاد است و امری منفور به شمار می رود.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش رادیو بین المللی چین، «ونگ ون بین» روز دوشنبه در نشست خبری روزانه در پکن در پاسخ به سؤالی درباره گزارش اخیر اندیشکده آمریکایی «شورای آتلانتیک» با محور راه اندازی یک جنگ سرد جدید علیه چین، گفت که این گزارش، کاملا شرارت و بزدلی برخی از افراد را برملا کرده است.

وی با اشاره به اینکه «اصرار برای تغییر رژیم و یا تلاش برای مهار چین» در حد یک آرزو باقی خواهد ماند، تاکید کرد: هم گزارش شورای آتلانتیک و هم حملات بدگویانه توسط «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه سابق آمریکا و امثال او علیه حزب کمونیست چین، مجموعه ای از دروغ و تئوری هایی توطئه آمیز هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: شایعات و تهمت ها مانع از حرکت رو به جلو و پیشرفت چین نخواهند شد و هرگونه تلاش برای مداخله در امور داخلی چین و تغییر سیستم سیاسی این کشور قطعا توسط مردم چین مهار خواهد شد.

این مقام چینی همچنین گفت: تمامی نیروهایی که مشغول ایجاد خصومت و دشمنی میان مردم چین و آمریکا هستند و یا تلاش می کنند تا روابط پکن و واشنگتن را به درگیری و تقابل بکشانند، محکوم به ناکامی و شکست هستند و تاریخ از این افراد به عنوان خطاکار یاد خواهد کرد.

این مقام چینی در بخش دیگری از سخنانش به اهدای واکسن از سوی چین به پاکستان اشاره کرد و گفت: علاوه بر پاکستان، چین در حال ارسال واکسن کرونا به ۱۳ کشور است. همچنین واکسن های ساخت چین به ۳۸ کشور در حال توسعه نیازمند ارسال می شود.

پربیننده ترین خبرها