توافق اولیه بر سر پایان دادن به محاصره دو شهر القامشلی و الحسکة سوریه

توافق اولیه بر سر پایان دادن به محاصره دو شهر القامشلی و الحسکة سوریه
سه شنبه 14 بهمن 1399 - 10:49

برخی منابع از توافق اولیه روسیه و نیروهای دموکراتیک سوریه بر سر پایان دادن به محاصره مناطقی از دو شهر القامشلی و الحسکة خبر دادند.

العالم - سوریه

برخی منابع اعلام کردند که با تلاش های روسیه، توافق اولیه ای بر سر پایان دادن به محاصره دو شهر القامشلی و الحسکة در شمال شرق سوریه که توسط افراد مسلح وابسته به ارتش امریکا کنترل می شود، حاصل شد.

این منابع تاکید کردند که نشست های فشرده ای طی ساعات گذشته بین روسیه و فرماندهان قسد برگزار شد که دو طرف بر سر پایان دادن به محاصره مناطق دو شهر القامشلی و الحسکة به توافق رسیدند.

قرار است امروز تانکرهای سوخت در برابر لغو محاصره غیرنظامیان الحسکه با نظارت روسیه به تل رفعت و شیخ مقصود وارد شوند امروز منتظر روشن شدن وضعیت و اجرایی شدن توافق هستیم .

این منابع حدس می زنند مواد غذایی و کامیونها وارد شیخ مقصود شهر حلب و تل رفعت در ریف حلب شوند، بندهای توافق ظهر امروز اعلام خواهد شد.

منابع مذکور احتمال دادند که این توافق طی 48 ساعت آینده وارد مرحله اجرایی شود.

تقریبا 20 روز است که نیروهای دموکراتیک سوریه مناطقی از الحسکة و روستاهایی در القامشلی را محاصره کرده و اجازه ورود مواد غذایی، دارو، آرد، سوخت و تانکرهای آب به آن را نمی دهند.

شیوخ قبایل عربی در سوریه مسئولیت کامل هرگونه اتفاق در پی محاصره این دو شهر در صورت تداوم محاصره را بر عهده گروه قسد دانستند.

پربیننده ترین خبرها