درآمد ۱۵ میلیارد دلاری «فایزر» از فروش واکسن کرونا

درآمد ۱۵ میلیارد دلاری «فایزر» از فروش واکسن کرونا
چهارشنبه 15 بهمن 1399 - 07:50

امسال درآمد فایزر از فروش واکسن کرونا به ۱۵ میلیارد دلار می‌رسد.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، شرکت داروسازی «فایزر» اعلام کرد درآمدش از فروش واکسن کرونا در سال ۲۰۲۱ به حدود ۱۵ میلیارد دلار خواهد رسید که معادل یک چهارم کل درآمد سالانه آن خواهد بود.
شرکت «فایزر» می‌گوید در سال جاری میلادی و همزمان با تلاش جهانی برای کنترل شیوع ویروس کرونا حدود دو میلیارد دوز واکسن تولید خواهد کرد.
تاکنون بیش از دو میلیون نفر در سراسر جهان بر اثر ابتلا به بيماری کوويد-۱۹ جان خود را از دست داده و رقم مبتلایان نیز به بالای ۱۰۰ میلیون نفر رسیده است.
بنا بر اعلام «فایزر»، تا روز ۳۱ ژانویه ( ۱۲ بهمن) ۲۹ میلیون دوز واکسن به آمریکا و ۶۵ میلیون دوز به سایر کشورهای جهان تحویل داده است. این شرکت قرار است تا پایان ماه مه امسال ۲۰۰ میلیون دوز دیگر به آمریکا تحویل دهد.
شرکت «فایزر» برای تحقق این هدف باید هر هفته حدود ۱۰ میلیون دوز تحویل دهد که طبق آمارهای خبرگزاری رویترز دو برابر رقمی است که این شرکت تا پایان ماه ژانویه به آمریکا تحویل می‌داد.
فایزر تخمین می‌زند که درآمدش در سال ۲۰۲۱ بین ۵۹.۴ تا ۶۱.۴ میلیارد دلار باشد و حدود ۲۵ درصد از این رقم مربوط به فروش واکسن کرونا خواهد بود.
در سال ۲۰۲۰ درآمد «فایزر» حدود ۴۲ میلیارد دلار و فقط ۱۴ درصد آن درآمد حاصل از واکسن پرفروش‌ ذات‌الریه محصول این شرکت بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها