اظهارات عیدروس درباره عادی‌سازی؛ سعودی و امارات یمن را به آغوش صهیونیست‌ها هُل می‌دهند

اظهارات عیدروس درباره عادی‌سازی؛ سعودی و امارات یمن را به آغوش صهیونیست‌ها هُل می‌دهند
چهارشنبه 15 بهمن 1399 - 11:03

از همان روز جنگ علیه یمن، کارشناسان مطلع از ماهیت رژیم‌های سعودی و امارات هشدار می‌دادند که این جنگ به دستور و نظارت مستقیم آمریکا و به منظور تحقق منافع اسرائیل به راه افتاده است و اعراب هیچ‌گونه دستاوردی از این تجاوز نخواهند داشت.

العالم- تحلیل روز

نیازی نیست که حتما یک استراتژیست باشیم تا ماهیت رژیم‌های سعودی و اماراتی، که هیچ‌گونه اراده مستقلی از خود ندارند را درک بکنیم به‌ویژه وقتی قرار باشد که جنگی فراگیر در منطقه‌ای به حساسیت خاورمیانه و در نزدیکی تنگه‌ها و گذرگاه‌های دریایی که از طریق آنها انرژی به کشورهای جهان منتقل شود، به راه بیفتد. تصمیم جنگ در واشنگتن اتخاذ شد و "محمد بن‌سلمان" و "محمد بن‌زاید" نیز با مطرح کردن بهانه‌های مضحک، مانند بازگرداندن "مشروعیت" به یمن و حفظ حاکمیت و استقلال یمن، مجری این جنگ شدند.

واشنگتن بعد از آن دستور جنگ علیه یمن را صادر کرد که صنعا به آغوش صاحبان اصلی‌اش( انصارالله) بازگشت و مزدوران سعودی که یمن را به مدت دهه‌ها به عنوان حیات خلوت رژیم سعودی و گروهک‌های تکفیری تبدیل کرده بودند، از این کشور رانده شدند و همچنین دولت در صنعا به صراحت مخالفتش را با اسرائیل اعلام کرد و پرچم دفاع از ملت مظلوم فلسطینی را برافراشت.

آمریکا دستور جنگ ظالمانه علیه یمن را در سال 2015 به بن‌سلمان و بن‌زاید اعلام کرد تا این کشور در نتیجه تجزیه و تقسیم کامل، دیگر خطری برای موجودیت رژیم صهیونیستی تبدیل نشود. این سناریو پیش از آن نیز در سوریه، عراق و لیبی پیاده شد و اینک در حال اجرا در لبنان است. در این جنگ‌ها آمریکا حتی یک دلار هم هزینه نکرد و اسرائیل حتی یک قطره خون نداد بلکه قاتل و مقتول در آن همگی از عرب‌ها بودند و رژیم‌های دست‌نشانده عربی موظف به پرداخت هزینه و تحمل تلفات مادی و جانی شدند.

این حقیقت تلخ را "عیدروس الزبیدی" رئیس "شورای انتقالی جنوبی"، روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با تلویزیون "روسیا الیوم" به صراحت اعلام کرد. این مهره امارات و سعودی اعلام کرد که درصدد بازگرداندن "دولت جنوبی" در یمن است. او حتی پا را فراتر گذاشت و از آمادگی‌اش برای عادی‌سازی با اسرائیل، در صورت تقسیم یمن گفت. او در این گفت‌وگو اظهار داشت: "اگر ما دولتی دارای حاکمیت و به پایتختی عدن داشته باشیم پس ما حق داریم با اسرائیل عادی‌سازی کنیم؛ زیرا این مساله، حق حاکمیتی ماست."

به رغم اینکه توزیع نقش‌ها میان سعودی و امارات در یمن، از همان روز نخست جنگ، واضح بود ولی سفر عیدروس به روسیه طرح سعودی و امارات را علنی‌تر کرد. چرا که سعودی‌ها و اماراتی ها نه تنها درصدد تقسیم و تجزیه یمن هستند بلکه تلاش می‌کنند بخش "آزاد شده"!! از یمن را که تحت رهبری هادی و عیدروس است را در آغوش اسرائیل قرار دهند.

بعد از سفر عیدروس به روسیه، دیگر سعودی‌ها به سهولت نمی‌توانند نقش خبیثانه‌شان در یمن را به سهولت ادامه دهند. عیدروس بخشی از دولت "قانونی" است که رژیم‌های سعودی و امارات از آن حمایت و پشتیبانی می‌کنند. سخت است باور این امر، که بخشی از این دولت به اصطلاح قانونی، از روسیه اعلام تلاش برای تجزیه یمن و سپس عادی‌سازی با اسرائیل کند ولی بخش دیگر آن، یعنی سعودی، از این امر بی‌اطلاع باشد.

پیش از عیدروس، معاونش "هانی بن بریک" نیز به صراحت از عادی‌سازی امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی اعلام حمایت کرده بود. این دو یک موضوع بسیار مهم را فراموش کرده‌اند، اینکه ملت یمن که طی سده‌ها تسلیم شدن در مقابل اجنبی‌ها و تمامی کشورهای متخاصم را رد کرده‌اند، مخالف قاطع سازش با اسرائیل هستند و این رژیم را اساس تمامی شر و ظلم‌ها علیه ملت‌های منطقه می‌دانند.

سعید محمد

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها