تهدیدات اسرائیل ضد ایران .. نشان از قدرت این رژیم دارد یا ضعف آن ؟

تهدیدات اسرائیل ضد ایران .. نشان از قدرت این رژیم دارد یا ضعف آن ؟
چهارشنبه 15 بهمن 1399 - 21:37

مساله ای که این روزها به شدت ذهن مقامات رژیم صهیونیستی را به خود مشغول کرده، این است که چرا جو بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا از زمان روی کار آمدن با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم تماس نگرفته است.

العالمکشکول

مقامات صهیونیست بر این باورند که تماس نگرفتن بایدن با نتانیاهو تا این لحظه، نشان دهنده خشم او از نتانیاهو به علت موضع وی درقبال توافق هسته ای با ایران و انتقاد از باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا در سخنرانی وی در کنگره در سال 2015 است.

مقامات رژیم اسرائیل بیم آن دارند که توجه دولت جدید امریکا به "اسرائیل" کم شده باشد. اسرائیل رابطه اش با امریکا را رابطه ای حیاتی می داند که بدون وجود آن، اسرائیل ، دوامی نخواهد داشت، تا جایی که برخی ها ، نتانیاهو را مسئول خدشه وارد شدن به روابط میان اسرائیل و دموکرات ها در آمریکا می دانند.

می بینیم که برخی مقامات رژیم اسرائیل ، درعین حال، ظاهر کسانی را به خود گرفته اند که تصمیم خود را گرفته اند و از تهدیدات شدید درباره لزوم حمله به تاسیسات هسته ای ایران حتی بدون چراغ سبز امریکا ، سخن می گویند.

نتانیاهو این گونه عادت کرده است که همیشه اولین رئیس دولتی باشد که رئیس جمهوری جدید امریکا با او تماس می گیرد، وی از جمله اولین " رهبران"ی بود که دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا چهار سال پیش و زمان ورود به کاخ سفید با وی تماس گرفت و اکنون با بی صبری تمام ، منتظر تماس جو بایدن رئیس جمهوری جدید امریکاست، اما تا کنون صبرش بی فایده بوده است.

با وجود این که مطبوعات اسرائیلی، تاخیر در برقراری تماس بایدن با نتنیاهو را ناشی از واقعیت جدید در کاخ سفید می دانند که رئیس سابق آن ، جایگاهی ویژه به نتنیاهو داده، اما درعین حال معتقدند نتنیاهو که 22 ماه مارس آتی در انتخابات سرنوشت ساز شرکت می کند، اکنون بیش از هر زمان دیگری به این تماس نیاز دارد.

همه سطرهای قبلی، مقدمه ای بود تا به نمایش های پهلوانی پوچ ژنرال های رژیم اسرائیل پی ببریم که بیم آن دارند بایدن آن ها را نادیده بگیرد. درحالیکه سعی دارند با نادیده گرفتن امریکا و تهدید به حمله به تاسیسات هسته ای ایران، به تنهایی و بدون نیاز به امریکا ، خود را مستقل نشان دهند.

" تساحی هانگبی" وزیر شهرک سازی اسرائیل ، آخرین مسئول اسرائیلی است که گفته بود این رژیم باید مستقل از امریکا عمل کند و به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند، زیرا به گفته وی ، آمریکا به تاسیسات هسته ای ایران حمله نخواهد کرد و این رژیم ، خود باید تصمیم بگیرد که آیا می تواند ایران " هسته ای " را بپذیرد یا خیر!

پیش از هانگبی ، " کوخافی " رئیس ستاد ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل ، دستوراتی برای تهیه طرح هایی برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران صادر کرده بود. به گفته رسانه های اسرائیلی، بنیامین نتنیاهو نخست وزیر اسرائیل ، روز یکشنبه گذشته ، ریاست نشستی را با مشارکت مسئولان نظامی و سیاسی با هدف بررسی بودجه موردنیاز برای حمله احتمالی به ایران درصورت لزوم، برعهده داشت.

در این رابطه، همچنین رادیو ارتش رژیم اسرائیل نیز دیروز (سه شنبه) اعلام کرد کابینه امنیتی اسرائیل روز یکشنبه آینده ، با هدف بررسی " موضوع ایران" در سایه احتمال از سرگیری مذاکرات دولت امریکا با تهران، تشکیل جلسه خواهد داد.

همه این جنجال ها در اسرائیل، نشان از درد و ناتوانی دارد، اگر امریکا از حمله به ایران ناتوان است، به این علت که می داند بابت این حمله، باید بهای سنگینی را بپردازد و قادر به پرداخت بهای آن نیست، قطعا اسرائیل ناتوان تر خواهد بود ، و بهترین دلیل برای این ناتوانی، تهدیدات علنی این رژیم است که نشان دهنده جدی نبودن فرماندهان این رژیم است که تلاش می کنند با جنجال و سروصدای خود، بایدن را از بازگشت به توافق هسته ای به ایران منصرف کنند و گمان نمی رود که بایدن راه دیگری جز بازگشت داشته باشد.

پربیننده ترین خبرها