شعار دموکراسی آمریکا: برادرت را یاری کن خواه ظالم خواه مظلوم

شعار دموکراسی آمریکا: برادرت را یاری کن خواه ظالم خواه مظلوم
پنج‌شنبه 16 بهمن 1399 - 10:37

دموکراسی آمریکا در هیچ دوره ای مانند دوره دونالد ترامپ نتوانسته صورت واقعی خود را نشان بدهد، نژادپرستی افراطی در این دوره زشتی خود را نشان داد. این چهره زشت دموکراسی آمریکا، دست ساز ترامپ نبود  بلکه تنها لطف وی، کنار زدن لایه های ضخیمی از روی آن بود.

العالم كشكول

دموکراسی آمریکا نتوانست 4 سال رئیس جمهوری دیوانه و نژادپرست را برکنار کند. روزی نگذشت مگر اینکه وی به نژادها و ادیان دیگر توهین کرد و مردم خود را به دو بخش سفید خوب و رنگین پوست بد تقسیم و قوانینی برای تاکید بر آن وضع کرد و همه اقدامات وی با تایید بی چون و چرای حزبش و بخش های گسترده مردم آمریکا روبرو شد.

با دروغ و فریبکاری از روسیه و اوکراین کمک خواست تا در دوره دوم ریاست جمهوری موفق شود. از پرداخت مالیات فرار و نتایج انتخابات را رد کرد و نژادپرست ها و افراد تندرو را برای حمله به کنگره به خیابان ها کشاند که به دنبال آن 5 نفر کشته و صدها نفر زخمی شدند اما دموکراسی همچنان بی حس و حرکت نتوانست رئیس جمهوری نژادپرست و دیوانه را برکنار کند.

ترامپ رفت اما نواقص و عیوب نظام دموکراسی آمریکا از بین نرفته و دیگر پودرهای آرایشی برای پوشش دادن آن فایده ای ندارد زیرا هنوز نژادپرست ها با تکیه بر فرهنگ ریشه دار نژادپرستی در آمریکا ، بدون ترس فعالیت داشته و رقبای سیاسی خود را به دلیل گردن نهادن به قانون و نپذیرفتن ادعای نژادپرست های مبنی بر تقلب درانتخابات، به قتل تهدید می کنند.

مساله مورد توجه اینکه تهدید کنندگان رقبای ترامپ نه از میان افراد نادان و بدبخت و با تحصیلات پایین بلکه برخواسته از متن نظام سیاسی آمریکا و دارای تحصیلات عالی بودند که مارجگری تیلر گرین نماینده جمهوری خواه معروف به نژادپرستی و افراطی گری و معتقد به دیدگاه توطئه و از مدافعان دیوانه وار ترامپ و تشویق کنندگان حمله به کنگره نمونه ای از این افراد است.

گرین آشکار و در روز روشن خواهان قتل نانسی پیلوسی رئیس مجلس نمایندگان بود.

اما زمانی که دموکراسی آمریکا خواست با برکناری وی از مجلس ، این نماینده را گوشمالی دهد؛ نمایندگان جمهوری خواه حمله شدیدی علیه الهان عمر نماینده امریکایی دموکرات از مینه سوتا و نماینده اقلیت امریکا دارای تابعیت سومالی به خاطر مواضعش علیه رژیم صهیونیستی آغاز کردند.

در اینجا این سوال پیش می آید آیا نباید جمهوری خواهان پیش از دموکراتها به عنوان نماینده مردم با نماینده افراطی به خاطر درخواست آشکارش برای قتل رئیس مجلس نمایندگان به خاطر هم حزب بودنشان، مخالفت نمی کردند؟

آیا حمایت آنان از این نماینده "جنایتکار" حمایت از جنایت و جنایتکاران و تشویق اقدامات و رفتار آنان به خاطر انگیزه های نژادپرستی نیست؟

مگر الهان عمر چه کرده بود که جمهوری خواهان وی را با نماینده ای جنایتکار در یک کفه ترازو قرار دادند ؟

تنها خواسته الهان از دولت آمریکا ، رعایت انصاف در حق فلسطینیان و عدم پذیرش موضع اسرائیل بود که گویی موضع امریکا نیز است . به نظر می رسد ریشه دموکراسی امرکیا به جاهلیت اول باز می گردد زیرا شعارش این است: برادرت را یاری کن خواه ظالم خواه مظلوم .

پربیننده ترین خبرها