بازداشت اعضای یک گروه طرفدار ترامپ به اتهام حمله به کنگره

بازداشت اعضای یک گروه طرفدار ترامپ به اتهام حمله به کنگره
پنج‌شنبه 16 بهمن 1399 - 19:19

وزارت دادگستری آمریکا، اعضای گروه راست افراطی موسوم به «پسران مغرور» که از حامیان ترامپ هستند را به اتهام حمله به کنگره باز‌داشت کرده است.

العالم - آمریکا

برخی رسانه‌ها خبر داده‌اند که وزارت دادگستری آمریکا اعضای گروه راست افراطی موسوم به «پسران مغرور» یا «پراد بویز» را به اتهام حمله به کنگره باز‌داشت کرده است.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، دادستان‌های فدرال آمریکا اعلام کرده‌اند که یکی از اعضای این گروه در شاخه شهر «سیاتل» صبح روز چهار‌شنبه (به وقت محلی) باز‌داشت شده است.

گروه پسران مغرور یک گروه راست گرای افراطی و از طرفداران سرسخت ترامپ است که از سال ۲۰۱۶ تاکنون دست به ایجاد خشونت‌هایی در آمریکا زده است.

اعضای این گروه که در ایالت‌های مختلف آمریکا شاخه‌هایی را تشکیل داده‌اند، در میان مهاجمان به کنگره در ششم ژانویه نیز حضور داشتند.

بنیانگذار این گروه فردی کانادایی به نام «گاوین مَک اینِس» است که اکنون در آمریکا زندگی می‌کند.

کانادا روز گذشته این گروه را در لیست گروه‌های تروریستی خود و در کنار القاعده و داعش قرار داد.

وزارت امنیت عمومی کانادا با تروریستی خواندن این گروه، آن را «یک سازمان نئوفاشیست» نامید و گفت گروه پسران مغرور «آشکارا فعالیت‌های خشونت‌آمیز را علیه کسانی که به عقیده آنان مخالف ایدئولوژی و باور‌های سیاسی‌شان بودند تشویق، بر‌نامه‌ریزی و هدایت می‌کردند».

روزنامه «واشنگتن پست» در این خصوص گزارش کرد که کانادا به اولین کشوری تبدیل شد که این گروه آمریکایی را تروریستی اعلام می‌کند.

گزارش‌هایی حاکی است که گروه پسران مغرور در حمله به کنگره در تاریخ ششم ژانویه دست داشته و نقش محوری را در این حمله ایفا کرده است.

واشنگتن پست نوشته در حالی که کمتر از یک ماه از این حمله می‌گذرد، گروه پسران مغرور اکنون در کنار «القاعده» و «داعش» در لیست گروه‌های تروریستی کانادا قرار گرفته است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها