رژیم صهیونیستی برای سفارت خود در ترکیه کاردار تعیین کرد

رژیم صهیونیستی برای سفارت خود در ترکیه کاردار تعیین کرد
جمعه 17 بهمن 1399 - 10:39

پس از ابراز تمایل ترکیه برای احیای روابط با تل‌آویو، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که برای سفارت خود در آنکارا کاردار تعیین کرده است.

العالم _ فلسطین اشغالی

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، شامگاه پنجشنبه، «ایریت لیلیان» کارشناس امور ترکیه را به عنوان مسئول سفارت خود در آنکارا تعیین کرد.

طبق گزارش وبگاه شبکه صهیونیستی «آی۲۴»، ایریت لیلیان که در اعلام تل‌آویو «دیپلماتی برجسته» خوانده شده است، پیشتر، به عنوان سفیر «اسرائیل» در بلغارستان فعالیت داشته؛ کشوری که حدود ۲۵۹ کیلومتر با ترکیه مرز زمینی دارد.

آی۲۴ در ادامه گزارش خود نوشت که انتخاب یک دیپلمات برجسته و باتجربه بالا پیامی حائز اهمیت از جانب وزارت خارجه اسرائیل است و شاید اشاره‌ای باشد برای «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه درباره زمینه‌سازی برای گرم‌کردن مجدد روابط دو طرف.

این اعلام پس از آن است که منابع صهیونیستی اخیرا اخباری را درباره از سر گرفته شدن روابط اطلاعاتی میان تل‌آویو و آنکارا فاش کردند که درست چند روز پس از انتشار این اخبار، رئیس‌جمهور ترکیه ضمن تایید تداوم تماس‌های اطلاعاتی آنکارا با رژیم صهیونیستی، ابراز امیدواری کرد که روابط آنکارا و تل‌آویو بهبود پیدا کند.

پیش از این، روزنامه صهیونیستی روزنامه یدیعوت آحارانوت گزارش داده بود که تل‌آویو برای بازگشت روابط با ترکیه شروط زیادی گذاشته؛ اما بارزترین این شروط تعهد آنکارا به بستن دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در استانبول و متوقف کردن فعالیت اسرای آزاد شده مرتبط با گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس بوده که این موضوع باعث سرخوردگی ترکیه شده است.

رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۸ تاکنون به علت اختلاف با آنکارا بر سر مسئله فلسطین سفیری در ترکیه ندارد. علی‌رغم آنکه دو طرف سفرای خود را در سال ۲۰۱۸ اخراج کرده‌اند، با این حال، روابط تجاری میان دو طرف از آن زمان تا امروز هیچگاه قطع نشده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها