امارات و بحرین کمک‌های مالی خود به «آنروا» را به‌‌شدت کاهش دادند

امارات و بحرین کمک‌های مالی خود به «آنروا» را به‌‌شدت کاهش دادند
جمعه 17 بهمن 1399 - 14:36

یک شبکه صهیونیستی گزارش داد که امارات و بحرین کمک‌های مالی خود به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) را به‌طور چشمگیری کاهش داده‌اند.

العالم - فلسطین اشغالی

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داد که ابوظبی و منامه در پی اظهارات شدیداللحن تشکیلات خودگردان علیه امارات و بحرین، پس از عادی‌سازی روابط با تل‌آویو، کمک‌های خود به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) را به طور‌ چشمگیری کاهش داده‌اند.

وبگاه شبکه صهیونیستی «مکان»،‌ امروز (جمعه)، به نقل از کانال ۱۲ گزارش داد که این کمک‌های مالی تا جایی کاهش پیدا کرده است که دو طرف سال گذشته میلادی تنها یک میلیون دلار به آنروا کمک‌ کرده‌اند آن هم در مقایسه با کمک ۵۱ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۹.

این شبکه صهیونیستی علت این اقدام امارات و بحرین را اظهارات شدیداللحن مردم فلسطین و مقامات تشکیلات خودگردان علیه ابوظبی و منامه پس از امضای توافق عادی‌سازی روابط با تل‌آویو دانست.

امارات و بحرین در اواسط ماه سپتامبر سال گذشته میلادی با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با رژیم صهیونیستی توافق عادی‌سازی روابط امضاء کرد که گروه‌ها و مردم فلسطین این اقدام ابوظبی و منامه را خنجر از پشت به آرمان فلسطین قلمداد کردند.

پس از امضای توافق عادی‌سازی روابط میان امارات و بحرین از یک طرف و رژیم صهیونیستی از سوی دیگر، شیب هماهنگی میان طرف‌های یادشده تندتر شده بطوریکه این همکاری‌ها، مسائل اقتصادی و امنیتی را نیز در برگرفته است.

کانال۱۲ همچنین خبر داد که آنروا در حال حاضر امیدوار است که دولت جدید آمریکا این خلأ مالی به وجود آمده را پُر کند.

در عین حال، «لینی استینث» معاون کمیساریای کل انروا هشدار داده است که وضعیت مالی این آژانس به نقطه‌ای خطرناک رسیده است تا جایی که آنروا به سختی می‌تواند حقوق ماه‌های نوامبر و دسامبر گذشته کارمندان خود را فراهم کند.

پیش از این گزارش، روزنامه فرانسوی «لوموند» نیز گزارش داده بود که امارات در حال هماهنگی با رژیم صهیونیستی است تا آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک را از میان بردارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها