انصارالله یمن: از دولت بایدن عمل می‌خواهیم نه حرف

انصارالله یمن: از دولت بایدن عمل می‌خواهیم نه حرف
شنبه 18 بهمن 1399 - 00:13

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن ضمن اعلام آمادگی این کشور برای مذاکره، گفت که آمریکا به جای حرف، حسن نیت خود در پایان دادن به جنگ در یمن را با عمل نشان دهد.

العالم-یمن

«محمد البخیتی»، عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت که این جنبش و دولت نجات ملی یمن برای پایان دادن به بحران و جنگ در این کشور آمادگی دارد.

او جمعه شب در گفت‌وگو با شبکه المیادین لبنان گفت که «ما آماده گفت‌وگو هستیم ولی سازوکار گفت‌وگوی‌های سابق درست نبود».

این مقام یمنی به مواضع اخیر آمریکا در قبال جنگ یمن که مدعی تلاش برای پایان دادن به این جنگ شش ساله شده، واکنش نشان داد و گفت: «اگر دولت آمریکا صادق باشد این حرف به معنای پایان جنگ علیه یمن در عمل است».

او ادامه داد: «جنگ در یمن زمانی پایان می‌یابد که همه حملات هوایی متوقف شده و نیروهای اجنبی این کشور را ترک کنند».

عضو شورای سیاسی انصارالله در مورد ادعای آمریکا نیز تشکیک کرد و گفت: «آمریکا شاید حمایت‌های خود از کشورهای متجاوز به یمن را بدون اینکه به طور کامل متوقف کند، کاهش دهد».

او مقامات آمریکا و دولت جدید این کشور به ریاست جمهوری جو بایدن را خطاب قرار داد و گفت:‌ «ما منتظر عمل هستیم و کاری با حرف نداریم».

دیروز پنجشنبه جو بایدن در سخنرانی خود با انتقاد از اوضاع انسانی در یمن ادعا کرد که دولت او تلاش دارد جنگ در این کشور را متوقف کنند و از تیم ویژه خود در غرب آسیا خواسته برای حصول آتش‌بس در یمن اقدام کند.

بایدن گفت: «جنگ علیه یمن باید متوقف شود و ما همه‌ حمایت‌های خود از عملیات‌های تهاجمی در آنجا را متوقف می‌کنیم».

ادعای دولت بایدن مبنی بر تلاش برای توقف جنگ در یمن که تا کمتر از دو ماه دیگر وارد هفتمین سال خود خواهد شد، در حالی است که این جنگ با چراغ سبز دولت باراک اوباما که بایدن معاون او بوده، آغاز شد.

دولت سابق ‌آمریکا به ریاست دونالد ترامپ در جنگ شش ساله ائتلاف عربستان سودی علیه یمن حمایت نامحدودی از فروش تسلیحات مدرن گرفته تا ارائه کمک‌های مستشاری و اطلاعاتی به این ائتلاف ارائه کرده است که در نتیجه آن، ۱۶۸۰۲ یمنی جان‌باخته‌اند که ۳۷۵۳ نفر آنها کودک هستند.

همچنین میانگین جمعیت زیر خط فقر به ۸۵ درصد رسیده و به دلیل حمله و محاصره ائتلاف، ۲۰ میلیون یمنی از فقدان امنیت غذایی در رنج هستند.

فارس

پربیننده ترین خبرها