ویدئو هدف قرار گرفتن یک کامیون ارتش آمریکا در عراق

شنبه 18 بهمن 1399 - 13:58

یک گروه مقاومت عراق ویدئویی از لحظه هدف قرار گرفتن یک کامیون حامل تجهیزات لجستیک ارتش آمریکا در جنوب این کشور را منتشر کرد.

العالم - عراق

گروه‌های مقاومت عراق که پیشتر اعلام کرده بودند، تصاویرهدف قرار گرفتن یک کاروان آمریکا را ثبت کرده‌اند و بزودی آن را منتشر خواهند کرد، امروز این فیلم را منتشر کردند.

کانال تلگرامی «صابرین نیوز» در این خصوص گزارش داد که فیلم یادشده متعلق به یک کاروان حامل تجهیزات لجستیک برای ارتش آمریکاست که در تاریخ ۱/۲/۲۰۲۱ (پنج روز پیش) در نزدیکی منطقه «اللحیس» در غرب استان بصره (جنوب عراق) هدف بمب کنار جاده‌ای قرار گرفته است.

طبق گزارش صابرین نیوز، این عملیات را گروه مقاومت «اولیاء الدم»‌ بر عهده گرفته است.

طی ماه‌های اخیر، کاروان‌هایی که برای نظامیان آمریکایی مستقر عراق تجهیزات لجستیک حمل می‌کردند، بارها هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار گرفته‌اند. این کاروان‌ها عمدتا از مرز سوریه در غرب یا مرز کویت در جنوب، وارد عراق می‌شوند.

گروه‌های عراقی پیش از این اعلام کرده بودند که مهلت ارائه شده به دولت «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی به پایان رسیده است.

بعد از حملات تروریستی ائتلاف آمریکا علیه نیروهای مقاومت و شهادت شماری از نیروهای الحشد الشعبی عراق و همچنین شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید ابومهدی المهندس معاون پیشین رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق در سیزدهم دی ۱۳۹۸، پارلمان عراق با طرح خروج نیروهای آمریکایی از عراق در پانزدهم همان ماه موافقت کرد و از دولت عراق خواست آن را اجرایی کند؛ با این حال واشنگتن همچنان از خارج کردن نیروهای خود از عراق امتناع می‌کند.

بسیاری از گروه‌های عراقی، نیروهای آمریکایی حاضر در این کشور را اشغالگر می‌دانند و بر خروج فوری این نیروها از خاک کشورشان تأکید دارند.

فارس

پربیننده ترین خبرها