گرامیداشت 35 امین سالروز انتفاضه 6 فوریه در لبنان

گرامیداشت 35 امین سالروز انتفاضه 6 فوریه در لبنان
شنبه 18 بهمن 1399 - 20:04

لبنانی ها 35 امین سالروز انتفاضه 6 فوریه 1984 به رهبری جنبش امل را که به ابطال توافق سازش 17 ماه می 1982 منجر شد، گرامی داشتند.

العالم ـ لبنان

کاربران شبکه های اجتماعی به هشتگ "انتفاضه 6 فوریه" واکنش گسترده دادند، این هشتگ در لبنان تبدیل به ترند شد .کاربران تاکید کردند که انتفاضه 6 فوریه بزرگترین دلیل بر آن است که خطوط قرمز و معادلات بین المللی نمی توانند از عزم و اراده ملت در مخالفت با طرح های امریکایی صهیونیستی بکاهند.

کاربران همچنین خاطرنشان کردند که انتفاضه 6 فوریه نقطه عطفی در تاریخ لبنان است و زمینه را برای تشکیل دولتی که حقوق لبنانی ها را محفوظ نگه می دارد، فراهم کرد. انتفاضه 6 فوریه هویت مقاومت عربی لبنان را احیا کرد و مخالفتی با وابستگی به رژیم صهیونیستی بوده است. جنبش امل به ریاست نبیه بری توانست توافق سازش را با قدرت ایمان و عقیده و ملی گرایی ساقط کند.

جنبش امل در حساب رسمی خود در تویتر درس ها از انتفاضه 6 فوریه سال 1984 را منتشر کرد؛ از قبیل آنکه این انتفاضه به تکروی در اتخاذ تصمیمات سیاسی پایان داد و اصل مشارکت را تحکیم و تقویت کرد. قدرت و توان نظام سیاسی کشور که در آن زمان مبتنی بر تحمیل اراده سیاسی خود بود، تضعیف کرد. توافق 17 می 1983 را ابطال کرد و ثابت کرد که ملت ها می توانند طرح های سازش را ابطال کنند همانطور که مقاومت لبنان به رهبری جنبش امل و نیروهای ملی انجام دادند. نیروهای چندملیتی و مارینز را اخراج کرد و...

یکی از کاربران به نام "sharif" در حساب خود در تویتر نوشت: زبان عربی از توصیف انتفاضه 6 فوریه عاجز مانده است و هرچقدر مورخان بخواهند دستاوردهای انتفاضه را برشمرند؛ همچنان سخن نبیه بری تاریخ ساز خواهد ماند؛ آنجا که می گوید ایمان ما سبب می شود تا تمام معادلات را تغییر دهیم و جنبش امل همچنان تمام معادلات را تغییر خواهد داد.

"Zeinab Al Houssayni" توییت کرد: "مگر از اجساد ما عبور کنند". این جمله ضامن حفظ و احیای هویت مقاومت عربی لبنان و رها شدن کشور از وابستگی بوه است.

"SabrineMahmudi" در تویتر نوشت: صبح 6 فوریه سرشار از عزت و کرامت و افتخار و پیروزی بوده است.

"mohamad njm" نیز توییت کرد: توافق را بستند تا لبنان عبری گردد. اما جنبش امل در 6 فوریه انتفاضه کرد تا این کشور همچنان و تا ابد عربی بماند.

پربیننده ترین خبرها