کرونا| توقف استفاده از واکسن استرازنکا در آفریقای جنوبی

کرونا| توقف استفاده از واکسن استرازنکا در آفریقای جنوبی
دوشنبه 20 بهمن 1399 - 08:05

پس از آنکه نتایج یک پژوهش از تأثیر اندک واکسن استرازنکا بر گونه آفریقای جنوبی ویروس کرونا خبر داد، مقامات آن کشور استفاده از این واکسن را متوقف کردند.

العالم _ آفریقا

به گزارش العالم به نقل از پرس آسوسییشن، در پی انتشار نتایج یک پژوهش که از تأثیر اندک واکسن آکسفورد/استرازنکا بر گونه آفریقای جنوبی ویروس کرونا حکایت دارد، مقامات آفریقای جنوبی استفاده از این واکسن را برای ایمن‌سازی کارکنان حوزه بهداشت متوقف کردند.

همین امر سبب شد تا مقامات انگلیسی برای دفاع از واکسن خود وارد عمل شوند. گفته می‌شود مردم انگلیس برای مقابله با گونه آفریقای جنوبی ویروس کرونا به دریافت واکسن سوم در فصل پاییز نیاز دارند.

به گفته پژوهشگران، برای ارزیابی تأثیر واکسن‌های کنونی بر گونه‌های جدید ویروس کرونا باید پژوهش‌های بیشتری انجام شود. بر اساس پژوهش انجام‌شده در آفریقای جنوبی، واکسن مشترک آکسفورد و استرازنکا نمی‌تواند مانع از ایجاد بیماری بر اثر ابتلا به گونه رایج ویروس کرونا در این کشور شود اما می‌تواند از تشدید بیماری جلوگیری کند. سارا گیلبرت، پژوهشگر ارشد آکسفورد در حوزه تولید واکسن نیز می‌گوید تیم وی در حال تولید نسخه‌ای جدید از واکسن کرونا است تا کارایی آن را در برابر گونه آفریقای جنوبی ویروس کرونا افزایش دهد. این نسخه به‌روزرسانی شده پاییز امسال روانه بازار می‌شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها