پس از عربستان؛

کویت و عمان هم داروهای ساخت امارات را ممنوع کردند

کویت و عمان هم داروهای ساخت امارات را ممنوع کردند
دوشنبه 20 بهمن 1399 - 08:53

مقامات محلی در کویت و عمان با صدور دستوری مصرف و خرید و فروش شماری از داروهای ساخته شده توسط یک شرکت اماراتی را به دلیل مطابقت نداشتن با استانداردهای جهانی ممنوع اعلام کردند.

العالم ـ امارات

بنابر این گزارش، پس از اعلام ممنوعیت مصرف داروهای ساخت امارات از سوی عربستان، حالا وزارت بهداشت عمان با صدور دستوری مصرف و خرید و فروش و حمل و نقل شماری از داروهای ساخته شده توسط شرکت اماراتی صنایع دارویی " جلفار" را به علت این که با معیارهای جهانی مطابقت ندارد، ممنوع اعلام کرد.

وزارت بهداشت عمان در توئیتی به تمامی مراکز بهداشتی دولتی و خصوصی دستور داد تا داروهای یاد شده را از بازار جمع آوری کرده و استفاده از آنها را ممنوع اعلام کنند.

این وزارتخانه از بیمارانی که داروهای یاد شده را خریداری کرده اند، خواست از آن استفاده نکرده و به پزشک متخصص به منظور دریافت داروی جایگزین مراجعه کنند.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت کویت نیز دستور توقف فرآیند توزیع و مصرف داروی "پروفینال " تولید شرکت اماراتی جلفار را صادر کرد زیرا به گفته این وزارت خانه میزان مواد تشکیل دهنده این دارو با معیارهای جهانی همخوانی ندارد.

در همین باره سازمان بازرسی کویت در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد که موادی در بالای شیشه شربت وجود دارد که حتی با تکان دادن حل نمی شود.

بنابر گزارش روزنامه عکاظ عربستان، موسسه عمومی غذا و دارو در عربستان چند روز پیش دستور جمع آوری شربت پروفینال تولید شده توسط یک شرکت اماراتی را صادر کرد.

پربیننده ترین خبرها