واکسن کرونای ساخت دانشگاه بقیه الله به‌زودی وارد فاز انسانی می‌شود

واکسن کرونای ساخت دانشگاه بقیه الله به‌زودی وارد فاز انسانی می‌شود
دوشنبه 20 بهمن 1399 - 13:15

رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله از ورود واکسن بیماری کرونای ساخت دانشمندان و پژوهشگران این دانشگاه به فاز انسانی خبر داد و گفت: تست حیوانی با موفقیت انجام شد و منتظر مجوز برای تست انسانی هستیم.

العالم ـ ایران ـ علمی

حسن ابوالقاسمی روز دوشنبه در نشست خبری در ساختمان مرکزی این دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله اظهار کرد: هیچ موضوعی ناراحت کننده‌تر از پیدا نشدن دارو و ممانعت شرکت‌ها برای در اختیار گذاشتن داروی شیمی درمانی کودکان سرطانی نیست و وجود تحریم‌ها شرایط را سخت‌تر از گذشته کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله افزود: اگر ما می‌خواستیم مثل بقیه ساده‌اندیشی کرده و داروهای مورد نیاز را در داخل تولید نکنیم، وضعیت درمان بیماران مبتلا به سرطان بسیار وخیم‌تر از شرایط فعلی بود.

ابوالقاسمی تصریح کرد: سرطان کودکان ۸۰ درصد به بالا خوب می‌شود اما در حال حاضر که در تهیه و توزیع این داروها مشکل داریم و شرایط سختی پیش رو داریم.

وی گفت: واکسن کرونای ساخت دانشمندان و پژوهشگران دانشگاه بقیه الله تست حیوانی را با موفقیت پشت سر گذاشته بنابراین در آستانه فاز انسانی هستیم و منظر مجوز هستیم.

رییس دانشگاه بقیه‌الله خاطرنشان کرد: در کشور ما ظرفیت‌های زیادی برای تولید واکسن وجود دارد که باید از آنها بهره‌برداری کنیم و در این خصوص‌کاری که ما به عنوان سازمان نظارتی انجام دادیم، کار رجیستری برای تولید واکسن بوده است.

وی تاکید کرد: اگر واکسن فایزر کارآمد و موثر و مورد قبول بود، کشورهای غربی و اروپایی چرا به شرکت روسی روی آورده و قصد خرید واکسن از این شرکت را دارند و برای همین می‌گوییم نمی‌شود به واکسن شرکت فایزر اعتماد کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله تصریح کرد: نامردی آمریکایی‌ها برای ما محرز است و بارها به اثبات رسیده است و اتفاقا اینکه مسئولین ما در خرید واکسن فایزر عجله نکردند، کار بسیار خوبی بود و عملکرد مسئولان درست و به جا بود که گول آمریکایی‌ها را نخوردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها