فشار مصر و اردن بر محمود عباس برای آشتی با دحلان

فشار مصر و اردن بر محمود عباس برای آشتی با دحلان
دوشنبه 20 بهمن 1399 - 15:01

یک منبع دیپلماتیک عربی از اعمال فشار مصر و اردن بر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به منظور آشتی با «محمد دحلان» عضو اخراجی جنبش فتح خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

یک منبع دیپلماتیک عربی گزارش داد که مصر و اردن «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به منظور آشتی با دحلان پیش از برگزاری انتخابات فلسطین، تحت فشار قرار داده‌اند.

به گفته این منبع، مصر و اردن بر این باور هستند که استمرار اختلافات بین عباس و دحلان باعث ایجاد دودستگی در جنبش فتح می‌شود که این قضیه به نفع فتح در انتخابات نیست بلکه جنبش حماس از آن برای پیروزی در انتخابات بهره خواهد برد.

وبگاه «عربی ۲۱» به نقل از این منبع گزارش داد که سفر روسای دستگاه‌های اطلاعاتی اردن و مصر در ماه گذشته به رام‌الله و دیدار با عباس نیز در این راستا صورت گرفت و سفر آن‌ها تنها پس از گذشت دو روز از صدور فرمان عباس برای برگزاری انتخابات ریاستی، شورای قانونگذاری و شورای ملی انجام شد.

بنابراین گزارش، روسای دستگاه‌های اطلاعاتی اردن و مصر به صراحت به عباس گفتند که چنانچه دودستگی در جنبش فتح ادامه داشته باشد، انتخابات فلسطین نباید برگزار شود و ضروری است که به منظور تضمین حضور قدرتمند فتح در انتخابات، اردن و مصر از عباس خواستند تا یک فهرست واحد با مشارکت نامزدهای مورد حمایت دحلان تشکیل دهند.

به گفته منبع مذکور، مصر و اردن می‌خواهند از طریق انتخابات بار دیگر دحلان را به صحنه سیاسی، رهبری فتح و تشکیلات خودگردان در مرحله بازگرداندند و این طرح قدیمی مصر، اردن، امارات و رژیم صهیونیستی است.

مصر و اردن همچنین به عباس گفته‌اند که برگزاری انتخابات فلسطین مشروط به آشتی با دحلان است.

فارس

پربیننده ترین خبرها