وزیر اطلاعات: ۵ روز قبل از ترور شهید فخری زاده هشدار دادیم

وزیر اطلاعات: ۵ روز قبل از ترور شهید فخری زاده هشدار دادیم
سه شنبه 21 بهمن 1399 - 01:23

وزیر اطلاعات در برنامه گفتگوی ویژه خبری اظهار داشت: سرویس‌هایی جاسوسی به صورت یک اتحادیه دست به دست هم داده و علیه کشور ما هماهنگ همکاری می‌کنند.

العالم - ایران

حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات در گفتگوی ویژه خبری گفت: آمریکا راهی جز برداشتن تحریم‌ها ندارد. آنها باید تحریم‌ها را بردارند و به برجام برگردند و به تعهداتشان عمل کنند. آنها باید خسارت ما را پرداخت کنند. جنگ اقتصادی تمام عیار را که بر علیه ملت ایران راه انداختند و هزینه‌های بسیاری را به وجود آوردند که باید این خسارت را پرداخت کنند؛ البته جمهوری اسلامی ایران با سیاست‌های درستی که اتخاذ کرد توانست اثر این تحریم‌ها را خنثی کند.

وی در ادامه با اشاره به همراهی و جانفشانی مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب گفت: مردم ما در همه صحنه‌ها با ما همراه بودند و ظلم است که ما انرژی که باید برای حل مشکلات آنها به کار بگیریم را برای دعوا با همدیگر استفاده کنیم.

وزیر اطلاعات صنعتگران را سربازان عرصه جنگ اقتصادی دانست و گفت: ما باید قدردان زحمات این عزیزان باشیم که در جنگ اقتصادی دشمنان و با وجود همه سختی‌ها چرخ صنعت کشور را در حال چرخش نگه داشتند.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما در یک شرایط ویژه قرار داریم و انتخابات پیش روی ماست. اگر بخواهیم دولت را مورد انتقادهای بی‌مورد قرار دهیم و مطالب خلاف واقع را مطرح کنیم، درست نیست. دشمن هر حمله‌ای کند طبیعت ذاتی اوست اما داخلی‌ها نباید حملات غیر واقعی به دولت داشته باشند. ما از انتقاد استقبال می‌کنیم اما حمله انتقاد نیست. اما نباید انصاف را در انتقاد از دست بدهیم.

حجت‌الاسلام علوی گفت: مردم اگر تحریم‌ها و فشارها را و نتایجی که داشته را نتیجه سیاست‌های دشمنان بدانند در مقابل این مشکلات مقاومت می‌کنند، اما اگر با حمله به دولت بخواهیم این مسائل را نتیجه ناکارآمدی دولت بدانیم این مقاومت پایین می‌آید و ممکن است مشکلات امنیتی برای کشور به وجود بیاید. ما همه اعضای یک خانواده هستیم و سربازان یک فرمانده هستیم و باید به سمت جبهه دشمن حرکت کنیم.

وزیر اطلاعات در خصوص نگرانی آنهایی که در خصوص تحرکات داعش و گروه‌های تروریستی در نزدیکی مرز وجود دارد، گفت: اگر چه داعش و حکومت داعش تمام شده اما حمایت کشورهای بیگانه از گروه‌های تروریستی پایان نیافته و آن‌ها به تجهیز گروه‌های تروریستی می‌پردازند.

۵ روز قبل از ترور شهید فخری زاده مکان ترور را می‌دانستیم

حجت‌الاسلام علوی با اشاره به انهدام صدها گروه تروریستی در چند سال اخیر گفت: ما توانستیم بسیاری از این گروه‌های تروریستی را به خوبی و به موقع شناسایی و آنها را مورد ضربه قرار دهیم. خوشبختانه مردم نیز نقش وزارت اطلاعات را به خوبی می‌شناسند و در این مسیر به ما کمک بسیاری می‌کنند.

وی در ادامه به حجمه ها به وزارت اطلاعات اشاره کرد و گفت: متأسفانه بیشترین هجمه‌ها در این مدت از خودی‌ها به وزارت اطلاعات بوده و تنها دو ساعت بعد از شهادت شهید فخری زاده شروع کردند به تخریب وزارت اطلاعات اما بعد از اینکه ما اطلاعاتمان را اعلام کردیم که دو ماه قبل به آنها گفته بودیم که دشمنان در این منطقه کار اطلاعاتی انجام داده‌اند و می‌خواهند عملیات انجام دهند اما باز برخی شروع به انتقاد کردند که چرا وزارت اطلاعات محل و زمان اقدام تروریستی می‌دانستند و جلوی این حرکت را نگرفتند. ما کی گفتیم چه زمانی این کار تروریستی انجام می‌شود. ما فقط تنها به آنها اعلام کردیم که چه محل‌هایی مورد هدف آنها برای انجام عملیات شأن هست. ۵ روز قبل از ترور شهید فخری زاده مکان ترور را می‌دانستیم. فردی که امکانات ترور را فراهم کرده بود از اعضای نیروهای مسلح بود بخاطر همین نتوانستیم جلوی ترور را بگیریم.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه متأسفانه حرف‌های ما را تحریف می‌کنند و بر اساس همان تحریفات، تحلیل ارائه می‌دهند، گفت: متأسفانه برخی با تحریف گفته‌ها و سخنان ما شروع به تحقیق و تحلیل‌های نادرست می‌کنند. گفتند که علوی به آقای روحانی گفته است که کار اطلاعاتی بلد نیست و گفته به مادرت حضرت فاطمه توسل کن و مسئولیت را قبول کن، من سوابق گسترده‌ای در حوزه امنیتی دارم آقای روحانی با توجه به شناختی که از من و سابقه من داشتند، مسئولیت را به من پیشنهاد داد.

اقدامات وزارت اطلاعات با یک مدیریت و برنامه‌ریزی قوی انجام می‌شود

حجت‌الاسلام علوی گفت: امروز اقدامات وزارت اطلاعات با یک مدیریت و برنامه‌ریزی قوی انجام می‌شود، اما برخی همچنان به انتقاد می‌پردازند و می‌گویند این موفقیت‌های وزارت اطلاعات ربطی به وزیر ندارد چگونه است که یک اتوبوس از مسیر پر پیچ و خمی عبور می‌کند اما راننده نقشی در این مهم ندارد.

وی در ادامه به کارهای رفاهی و خدماتی انجام شده در دوران مدیریت خود اشاره کرد و گفت: ما بیش از دو میلیون متر مربع کار عمرانی انجام دادیم. در حوزه رفاهی توانستیم مسکن سازمانی را برای کارکنان وزارت راه اندازی کنیم که تا پیش از آن وجود نداشت همچنین دانشکده وزارت را با ۲۰۰ دانشجو تحویل گرفتیم و امروز دانشگاهی با چندین هزار دانشجو داریم.

وزیر اطلاعات ادامه داد: ما با حرکت اطلاعاتی قوی توانستیم سرکرده گروه تروریستی که اقدامات تروریستی علیه ملت ما در فارس و برخی استان‌ها انجام داده بودند را به کشور برگردانیم. همچنین با دلالان ارز و قاچاقچیان دارو مقابله کنیم و آنها را زیر ضربه ببریم. همچنین جاسوسان با سابقه ۱۰_ ۱۵ سال را در مراکز حساس شناسایی و دستگیر کنیم.

وی در خصوص تبلیغات برای جذب نیروی از داخل کشور ما برای سرویس‌های جاسوسی کشورهای بیگانه گفت: سرویس‌هایی جاسوسی به صورت یک اتحادیه دست به دست هم دادن و علیه کشور ما هماهنگ همکاری می‌کنند. آنها با انگیزه و با تمام تلاش علیه ما اقدام می‌کنند و از طریق فضای مجازی و سایر روش‌ها به دنبال فعالان عرصه علمی، فرهنگی و اقتصادی هستند تا با پوشش همان عرصه با این افراد ارتباط برقرار کرده تا این افراد را در دام خود بیندازند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها