واکنش رویترز به برگزاری پرشور 22 بهمن در شمایلی متفاوت

واکنش رویترز به برگزاری پرشور 22 بهمن در شمایلی متفاوت
چهارشنبه 22 بهمن 1399 - 17:07

خبرگزاری انگلیسی «رویترز» گزارش کرد که علیرغم آنکه شیوه برگزاری گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران متفاوت از سالهای گذشته بود اما حال و هوای این مراسم همچون همیشه بود.

العالم - ایران

خبرگزاری انگلیسی «رویترز» در بازتاب گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گزارش کرد که مردم ایران امروز (چهارشنبه) با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ را گرامی داشتند و به جای پیاده‌روی و راهپیمایی با استفاده از وسایل نقلیه رژه رفتند.

رویترز ادامه داد که تلویزیون ایران تصاویر زنده از خودروها، موتوسیکلت‌ها و دوچرخه‌هایی را پخش کرد که در خیابان‌های شهرها و روستاهای سراسر ایران که سابقاً هزاران نفر در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در آنجا راهپیمایی می‌کردند، رژه می‌رفتند.

این گزارش در ادامه افزود، علیرغم آنکه امسال گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران به شیوه رژه موتوری و خودرویی برگزار شد، تغییری در حس و حال این مراسم ایجاد نشد و شرکت‌کنندگان در این مراسم همچنان پرچم ایران و نوشته‌هایی را به دست گرفته بودند که بر روی آن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» نوشته شده بود.

رویترز همچنین در بخشی از گزارش خود بازتابی از نمایش موشک‌های بالستیک ایران در میدان آزادی منتشر کرد و نوشت که تلویزیون دولتی ایران سه موشک بالستیک ایران با برد بین ۷۰۰ تا یکهزار کیلومتر را در میدان آزادی نمایش داد.

در مراسم راهپیمایی روز ۲۲ بهمن چهل و دومین فجر انقلاب، سه فروند موشک بالستیک نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در میدان آزادی تهران به نمایش در آمد که از نوع ذوالفقار بصیر، دزفول و قیام بودند.

مراسم راهپیمایی روز ۲۲ بهمن چهل و دومین فجر انقلاب از ساعت 10 صبح امروز به شکلی متفاوت از سالهای قبل؛ با حضور خودرویی و موتوری مردم برگزار شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها