احتمال بازنگری بایدن درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان

احتمال بازنگری بایدن درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان
پنج‌شنبه 23 بهمن 1399 - 11:23

جو بایدن در نخستین دیدارش از پنتاگون به عنوان رئیس جمهور آمریکا گفت ممکن است مهلت خروج نیروها از افغانستان در ماه می سال جاری را کنار بگذارد.

العالم - آمریکا

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نخستین دیدارش از وزارت دفاع این کشور به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح آمریکا اظهار داشت که ممکن است مهلت خروج نیروها از افغانستان در ماه می سال جاری میلادی را کنار بگذارد.

به گزارش «واشنگتن پست»، بایدن در این دیدار همچنین تاکید کرد که با این حال کاخ سفید به دیپلماسی به عنوان نخستین ابزار کشورداری اولویت می‌دهد.

در حالیکه کاملا هریس معاون اول بایدن و لوید آستین وزیر دفاع او در این دیدار حضور داشتند، بایدن گفت که هرگز در استفاده از نیروی نظامی برای دفاع از منافع حیاتی مردم آمریکا دریغ نخواهد کرد. وی در عین حال تاکید کرد که تنها درصورت لزوم از نیروی نظامی استفاده خواهد کرد.

وی تصریح کرد: «من معتقدم که استفاده از نیروی نظامی باید آخرین راه حل باشد، نه اولین گزینه؛ ماموریت اصلی و ضروری پنتاگون جلوگیری از تعرض دشمنان ما است».

رئیس جمهور آمریکا افزود که با لوید آستین و سران کشورهای جهان همکاری می‌کند تا جنگ‌هایی طولانی را بطور "مسئولانه" به پایان برساند.

بایدن در حالی از احتمال عدم پایبندی به زمان خروج نیروها در توافق قطر می‌گوید که دولت ترامپ متعهد شده بود مشروط به پایبندی طالبان به یک سری تعهدات امنیتی، همه نیروهای آمریکایی تا ماه می سال 2021 خاک افغانستان را ترک خواهند کرد.

پیش از این نیز «لیندسی گراهام» رئیس کمیته قضایی سنای آمریکا به «سی‌بی‌اس» گفته بود که نیروهای آمریکایی در زمان تعیین شده افغانستان را ترک نخواهند کرد.

گراهام در برنامه «فیس د نیشن» گفت: ما می‌خواهیم نیروهای خود را در افغانستان با رویکرد مبتنی بر شرایط حفظ کنیم، ما وقتی این کشور را ترک می‌کنیم که شرایط آن محقق باشد.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها