پاکستان یک فروند موشک کروز آزمایش کرد

پاکستان یک فروند موشک کروز آزمایش کرد
پنج‌شنبه 23 بهمن 1399 - 17:06

ارتش پاکستان در سومین اقدام تسلیحاتی خود طی کمتر از یک ماه گذشته، روز پنجشنبه از آزمایش موفقیت آمیز یک فروند موشک کروز موسوم به "بابر" خبر داد.

العالم - آسیا

روابط‌ عمومی ارتش پاکستان ساعاتی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: پرتاب آزمایشی موشک کروز "بابر" از یک موشک انداز فوق پیشرفته صورت گرفت.

موشک بابر با بُرد ۴۵۰ کیلومتر قادر است با دقت بالا اهداف خود در دریا را شناسایی، رهگیری و منهدم کند.

مراسم پرتاب موشک کروز ارتش پاکستان با حضور فرماندهان ارشد بخش استراتژیک، کنترل تسلیحاتی و سازمان تولیدات دفاعی و جنگی این کشور برگزار شد.

"رضا ثمر" رئیس کمیسیون ملی مهندسی و نورآوری پاکستان (NESCOM) گفت: طراحی و پرتاب موشک بابر با کنترل مهارت سیستم سلاح و انجام تمام پارامترهای آموزش تعیین شده صورت گرفته است.

ارتش پاکستان اول و پانزدهم بهمن ماه امسال به ترتیب موشک‌های بالستیک «شاهین-۳» با برد ۲۷۵۰ کیلومتر و موشک بالستیک زمین به زمین «غزنوی» با بُرد متوسط ۲۹۰ کیلومتر را با موفقیت آزمایش کرد. هر دو این موشک‌ها از قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای برخوردارند.

پاکستان که هند را تهدیدی بالقوه و همیشگی برای امنیت خود می‌داند، سعی می‌کند پا به پای هند توان نظامی خود را تقویت کند و بر اساس گزارش موسسه‌های مطالعات و تحقیقات بین المللی، حتی در برخی زمینه‌ها از جمله در زمینه ساخت سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های پیشرفته، سعی کرده از هند پیشی بگیرد.

پاکستان در زمینه تولید موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای به موفقیت‌های زیادی دست یافته است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها