احکام سختگیرانه آل‌سعود؛ 5 فعال عربستانی به بیش از 40 سال زندان محکوم شدند

احکام سختگیرانه آل‌سعود؛ 5 فعال عربستانی به بیش از 40 سال زندان محکوم شدند
پنج‌شنبه 23 بهمن 1399 - 21:09

رژیم آل‌سعود در ادامه سیاست سرکوب و انتقام از اهالی مناطق شیعه‌نشین در عربستان، 5 تن از فعالان منطقه القطیف را در مجموع به بیش از 40 سال زندان محکوم کرده است.

العالم- عربستان سعودی

به گزارش العالم به نقل از مرآة الجزیره، دادگاه کیفری ویژه در عربستان سعودی بعد از جلسات محاکمه سری علیه 5 تن از اهالی القطیف، را که فاقد موازین قانونی بود، به 40 سال زندان محکوم کرده است.

دادگاه کیفری ویژه، روز چهارشنبه حکم 8 سال زندان را علیه "اسراء الغمغام"، که از دسامبر 2015 در بازداشت به‌سر می‌برد، صادر کرد.

اسراء الغمغام اولین زن فعال حقوقی و ساکن منطقه القطیف واقع در شرق عربستان است.

وی فعالیت‌های خود را همزمان با جنبش مردمی علیه رژیم سعودی در منطقه الشرقیه در سال 2011 آغاز کرده و تعدادی از تصاویر و ویدیوهایی را از طریق شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

او همچنین در تعدادی از تظاهرات‌های اعتراض آمیز که سیاست‌های تبعیض نژادی رژیم آل سعود ضد اقلیت‌های شیعه موجود در داخل عربستان را محکوم می‌کرد، شرکت نمود. پس از درخواست سازمان‌های مختلف حقوق بشری، رژیم سعودی مجبور شد حکم اعدام علیه این فعال را لغو کند.

"موسی الهاشم" همسر اسراء الغمغام، که به همراه او در دسامبر 2015 زندانی شده، به 17 سال حبش محکوم شده است.

دادگاه کیفری همچنین "علی عویشیر" از دیگر فعالان القطیف را 10 سال زندان و "احمد المطرود" را به 15 سال زندان محکوم کرده است. حکم دو فعال دیگر، "خالد الغانم" و "مجتبی المزین" هنوز مشخص نشده است.

رژیم سعودی با صدور سنگین‌ترین حکم‌ها علیه این فعالان، درصدد ساکت کردن مخالفان در منطقه الشرقیه است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها