دست آمریکا آغشته به خون یمنی ها

دست آمریکا آغشته به خون یمنی ها
شنبه 25 بهمن 1399 - 15:08

جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا از روز سه شنبه سعی می کند بیانیه خود را درباره خارج کردن جنبش انصار الله از فهرست تروریسم ترامپی به گونه ای اعلام کند که انگار منت بزرگی بر سر این جنبش و ملت یمن می گذارد.

العالم - در گوشی

آمریکا خود به طور مستقیم در تجاوز 6 ساله به یمن دست دارد، فقط زمانی می تواند خود را از این گناه پاک کند که تحریم ظالمانه را از سر این ملت بردارد.

همانطور که می دانیم قرار دادن جنبش انصار الله در فهرست تروریسم توسط ترامپ، در واقع یک حرکت انتقام جویانه از ملت یمن بود که از نیروهای ملی و انقلابی خود از جمله جنبش انصار الله حمایت کرده و از کشورهای متجاوز و پول های کثیف آنها روی گردان شده بودند. آمریکا با مانع تراشی در مقابل فعالیت سازمان های حقوق بشر در مناطق تحت کنترل دولت صنعا، رنج این ملت را چند برابر کرد.

سازمان های تابع سازمان ملل از جمله فائو، یونیسف، برنامه جهانی غذا، سازمان بهداشت جهانی پرده از این حقیقت تلخ برداشته و با صدور بیانیه مشترکی اعلام کردند سوء تغذیه زندگی نیمی از کودکان زیر 5 سال – حدود 2.3 میلیون کودک - را در یمن در سال 2021 تهدید می کند. پیش بینی می شود 400 هزار کودک دچار سوء تغذیه شدید شوند و احتمال دارد در صورت عدم رسیدگی فوری و درمان بمیرند. این آمار در مقایسه با سال گذشته 22 درصد افزایش نشان می دهد.

دولت بایدن سعی میکند با خارج کردن جنبش انصار الله از فهرست تروریسم، بر نقش حقارت بار و ننگین خود در قتل عام کودکان از فشار گرسنگی سرپوش بگذارد؛ آمریکا به طور مستقیم در تجاوز به یمن شرکت و اقدام به فروش اسلحه به عربستان و امارات کرده و به بهانه های ابلهانه مانع ورود کشتی های حامل کمک های بشردوستانه به یمن شد تا از این طریق ملت را تحت فشار قرار داده و آنها مجبور به خالی کردن پشت نیروهای انقلابی و ملی خود کنند.

کاملا روشن است که ائتلاف تجاوز آمریکایی – اسرائیلی – سعودی و اماراتی، بر خلاف ادعاهای خود با " یک گروه شبه نظامی" نمی جنگد بلکه با ملتی م یجنگد که نمی خواهد تسلیم و سازش را بپذیرد. همچنین از همان ابتدا کاملا روشن بود که عربستان و امارات کوچکتر از آن هستند که بخواهند جنگی را به ملت یمن تحمیل کنند. ابن جنگ به دستور آمریکا و برای تحقق اهداف "اسرائیل" آغاز شد و امرا و شیوخ سعودی و اماراتی چاره ای جز اجرا نداشتند.

امروز دولت بایدن اگر واقعا قصد دارد به رنج ملت یمن پایان دهد – که ما این را بعید می دانیم – باید توقف تجاوز را اعلام کرده و به محاصره ملت یمن پایان دهد و با همه گروه های یمنی گفتگو کند. تنها در این صورت است که بحران یمن حل می شود و گرنه راه حل های سطحی و پیش افتاده بسیاری از این دست ارائه شده اند و این بحران را فقط پیچده تر کرده اند.

پربیننده ترین خبرها