ویدیو/ آتش در خانه همسایه/ مقام وزارت خارجه: باید با تمام قوا به کمک افغانستان بشتابیم

شنبه 25 بهمن 1399 - 16:21

بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون ترانزیتی و صادراتی در سانحه انفجار گمرک مرزی اسلام قلعه دچادر حریق شد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

حادثه انفجار تانکر گاز که ظهر امروز (شنبه) در گمرک اسلام قلعه به وقوع پیوست به حریق بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون ترانزیتی و صادراتی منجر شد.

به دنبال بروز انفجار در یکی از مخازن گاز در محوطه گمرک اسلام قلعه افغانستان و وقوع آتش سوزی گسترده در این گمرک، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از تماس استاندار هرات در افغانستان با استاندار خراسان رضوی و درخواست کمک به منظور جلوگیری از آسیب بیشتر به تاسیسات و همچنین حاضران در محوطه گمرک خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: گزارشی از وارد آمدن صدمه به اتباع ایرانی در آتش سوزی اسلام قلعه دریافت نکرده‌ایم.

پیش از این، مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه ایران درواکنش به وقوع آتش سوزی در گمرک اسلام قلعه در مرز ایران و افغانستان با انتشار توییتی نوشته بود: آتش در خانه همسایه، آتش در خانه ماست و باید با تمام قوا به کمک افغانستان رفت.

سید رسول موسوی دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل غرب آسیای وزارت امور خارجه در حساب کاربری خود نوشت: هشدار! آتش در خانه همسایه، آتش در خانه ماست.

وی با اشاره به آتش‌سوزی گسترده در اسلام قلعه مرز ایران با افغانستان اظهار داشت: باید با تمام قوا به کمک افغانستان رفت‌. هر کاری را که در حیطه وظایفم بود، انجام دادم. اکنون منتظرم ببینم در عمل چه خواهد شد؟

براساس اعلام مقامات افغانستان حدود ساعت ۱۲:۳۰ یک تانکر گاز در گمرک اسلام قلعه در مرز ایران و افغانستان منفجر شد.

پربیننده ترین خبرها