سرلشکر صفوی: ایران بعنوان یک قدرت در غرب آسیا به پیروزی رسیده است/ قدرت در حال حرکت به شرق جهان است

سرلشکر صفوی: ایران بعنوان یک قدرت در غرب آسیا به پیروزی رسیده است/ قدرت در حال حرکت به شرق جهان است
دوشنبه 27 بهمن 1399 - 14:26

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه جهان کنونی با سرعتی بالا به سمت تغییرات و جابجایی قدرت از نیم‌کره غربی به شرقی حرکت می‌کند، گفت: ایران بعنوان یک قدرت در غرب آسیا به پیروزی رسیده و علامت روشن آن‌را در آینده نزدیک به عنوان خروج ارتش تروریستی آمریکا از منطقه غرب آسیا مشاهده خواهید کرد.

العالم _ ایران / سیاسی

سرلشکر سید یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در همایش تحولات ژئواستراتژیک و ژئوپلیتیک جنوب غرب آسیا در قرن 21 که به همت انجمن ژئو پلیتیک ایران و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح برگزار شد با اشاره به افول امپراطوری آمریکا در مقیاس جهانی در دهه سوم قرن بیست و یکم، گفت: روزگاری بر این عالم گذشته است که حتی صحبت از مبارزه با قدرت بی رقیب دنیا یعنی امپراطوری آمریکا مضحک، غیر معقول و حتی رمان خیالی محسوب می شد.

وی افزود: هم اکنون در آستانه سال جدید ۱۴۰۰ هجری شمسی و ورود به قرن پانزدهم شمسی و دهه سوم قرن بیست و یکم میلادی شاهد رخدادهایی برای استدلال افول و سقوط امپراطوری آمریکا در مقیاس جهانی در دهه سوم قرن هستیم.

سرلشکر صفوی ادامه داد: ایالات متحده در تشکیل تنها ابرقدرت جهانی و یا قدرت هژمون آمریکایی برای برتری قدرت اقتصادی، توانایی نظامی و رهبری و مدیریت سیاسی جهان حتی در مسائل ایدئولوژیک و فرهنگی جهان شکست خورده است.

رئیس انجمن ژئوپلیتیک ایران با اشاره به علائم افول و سقوط امپراطوری آمریکا، گفت: علائم افول و سقوط امپراطوری آمریکا ریشه در تغییر و تحولات درونی جامعه و سیاستمداران آمریکا دارد و در انتخابات اخیر این افول برای همه اندیشمندان علوم سیاسی، اقتصاددان‌ها و جامعه شناسان آشکار شد و رئیس جمهور سابق مغرور و فاقد شعور سیاسی و بین الملل و تروریست آمریکا آخرین تیشه را به ریشه های فاسد این امپراطوری زد.

سرلشکر صفوی با اشاره به دلایل بیرونی افول قدرت آمریکا گفت: لشکرکشی نظامی و اشغال دو کشور مسلمان مظلوم افغانستان و عراق و گیر افتادن و هزینه کردن بیست ساله منابع اقتصادی و انسانی آمریکا و ناتو در صحراهای عراق و کوه‌های سر به فلک کشیده افغانستان و استفاده رقبای استراتژیک آمریکا یعنی چین در بعد اقتصادی و روسیه برای حفظ خود و حتی افزایش قدرت نظامی از این شرایط از دیگر دلایل افول قدرت آمریکا است.

وی افزود: به نظر می رسد جهان کنونی با سرعتی بالا به سمت تغییرات و جابجایی قدرت از نیمکره غربی به شرقی حرکت می کند. دیگر هیچ کشور و هیچ دولتی چه ایالات متحده آمریکا و یا حتی چین یا هر کشور بزرگ دیگری تنها ابرقدرت جهان نخواهد شد و سیر صعودی قدرت غرب که قرن هجدهم به بعد بر قرار کرده بود معکوس خواهد شد و احتمالا در اقتصاد جهانی قدرت به آسیا باز خواهد گشت و کشورهای بزرگ چین و هند و روسیه در قالب پیمان شانگهای هم از نظر اقتصادی، امنیتی و نظامی در مقابل پیمان آتلانتیک شمالی - ناتو قدرت خواهند گرفت.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان شکل گیری قدرت جدید جهان اسلام بر مبنای منابع قدرت عظیم بالقوه جهان اسلام گفت: قدرت جدید جهان اسلام بر مبنای منابع قدرت عظیم بالقوه و توانمندیهای فرهنگی و اقتصاد با جهت گیری تمدن نوین اسلامی و با رشد دو میلیارد نفری مسلمانان جهان و وسعت و برتری موقعیت نسبی جغرافیایی این کشورها در قاره‌های آسیا و آفریقا و از سواحل اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام و وجود ذخایر عظیم نفت و گاز و رشد فن آوریهای جدید و گسترده علوم مختلف از جمله ارتباطات و فناوریهای رسانه‌ای و بیداری ملت های اسلامی از شمال آفریقا تا غرب آسیا و اقیانوس هند و اقیانوس آرام و جنوب شرق آسیا می‌تواند بعنوان یک قدرت جدید بروز و ظهور پیدا کند و در ایجاد صلح و امنیت پایدار منطقه‌ای و جهانی تاثیرگذار باشد.

دستیار و مشارو عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به شکست راهبردهای ایالات متحده آمریکا ورژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا و فراهم شدن روند اخراج آمریکا از منطقه غرب آسیا، گفت: سیاست های راهبردی جمهوری اسلامی و همکاران و شرکا بین المللی و کشورهای همسو در شکست استراتژی سازمان های اطلاعاتی امریکا و صهیونیست ها و برخی از کشورهای منطقه با موفقیت روبرو شد و سیاست‌های جبهه مقابل باشکست مواجه شده و قدرت و نفوذ سیاسی جبهه مقاومت در منطقه غرب اسیا رو به افزایش و ایران بعنوان یک قدرت در غرب اسیا به پیروزی رسیده و علامت روشن آنرا در آینده نزدیک به عنوان خروج ارتش تروریستی آمریکا از منطقه غرب آسیا مشاهده خواهید کرد.

وی افزود: امیدواریم رهبر عظیم الشان و ملت تمدن ساز ایرانی در آینده ای نزدیک بتوانند تمدن نوین اسلامی و صلح پایدار و امنیت پایدار را در مقیاس جهانی پایه گذاری نمایند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها