چرا کلاه سفیدها با دوربینهای پیشرفته به ادلب آمده اند؟

چرا کلاه سفیدها با دوربینهای پیشرفته به ادلب آمده اند؟
دوشنبه 27 بهمن 1399 - 19:07

هر چه ارتش سوریه و همپیمانانش، گروههای تکفیری تروریستی مسلح را بیشتر در هم می کوبند، نمایشنامه های دشمن در زمینه به اصطلاح استفاده این ارتش از سلاح شیمیایی علیه مردم بیشتر تکرار می شود.

العالم کشکول

همیشه این نمایشنامه های مضحک سه بخش دارد، ابتدا خبری از حمله شیمیایی در مناطق تحت سیطره گروههای تکفیری منتشر می شود، سپس ویدیو و تصاویر کلاه سفیدهای قهرمان که کودکان و زنان مصدوم شیمیایی را درمان می کنند، منتشر می شود و نهایتاً، آمریکا و همپیمانانش، برای شکستن محاصره تحمیل شده از سوی ارتش سوریه علیه گروههای تکفیری، مواضع ارتش سوریه را آماج حملات موشکی قرار می دهند.

در این میان، گویا دولت بایدن بیشتر از سلفش ترامپ، تمایل به نشان دادن تصاویری از قهرمانی های کلاه سفیدها دارد، به همین دلیل در روزهای اخیر تحرکات مشکوکی از سوی کلاه سفیدها در ادلب مشاهده شده که نشان دهنده امکان زمینه سازی این گروه برای حمله آمریکا و همپیمانانش به مواضع ارتش سوریه است تا به هر شکل که شده، گروههای تکفیری در ادلب را از محاصره برهانند.

آدمیرال ویاچیسلاو سیتنیک معاون رئیس مرکز روسی آشتی میان طرفهای درگیر در سوریه در این باره گفت: اطلاعات موجود حاکی از آن است که گروههای مسلح غیرقانونی آماده انجام اقداماتی می شوند تا به وسیله آن، نیروهای نظام سوریه را به بمباران و گلوله باران مناطق کاهش تنش در ادلب متهم کنند آنهم پس از آنکه گروهی از کلاه سفیدها، با لوازم تصویربرداری پیشرفته وارد استان ادلب شده اند.

کلاه سفیدها که مثلا قرار بود در زمینه مسائل سیاسی و نظامی بی طرف باشند و فقط به مردم سوریه کمک کنند، امروز به مزدورانی تبدیل شده اند که می کوشند با پخش تصاویر ساختگی از کودکان سوری در زیر آوار اینگونه وانمود کنند که این کودکان در معرض حمله شیمیایی ارتش سوریه واقع شده اند.

پس از افشای رسوایی فرار کلاه سفیدها و خانواده هایشان از سوریه به رژیم صهیونیستی، آمریکا و اروپا، امروز بیش از پیش مشخص شده که اعضای این گروه، در واقع همان عناصر گروههای تکفیری به ویژه القاعده هستند و حتی اعطای جوایز سینمایی در جشنواره های جهانی به فیلمهایی درباره کلاه سفیدها نیز نتوانست سرپوشی بر این رسوایی باشد.

اما بزرگترین رسوایی برای کلاه سفیدها، پس از مرگ جیمز لی میزوریه بنیانگذار انگلیسی آن در شرایطی مبهم در سال 2020 در ترکیه بود که مشخص شد وی پولهای اعطایی دولتهای غربی برای تامین مالی این گروه را برای فعالیتهای شخصی خود خرج کرده است.

میزوریه کارمند سابق سازمان اطلاعات ارتش انگلستان گروه کلاه سفیدها را در ترکیه بنا نهاده بود.

وی در سال 2014 به مجله "مینز ژورنال" گفته بود که گروه کلاه سفیدها را وقتی برای مرخصی به ترکیه رفته بود در این کشور تاسیس کرد و همزمان 150 میلیون دلار از آمریکا، چهار و نیم میلیون دلار از هلند، چهار و نیم میلیون دلار از آلمان و سه ممیز دو دهم میلیون دلار از دانمارک و تجهیزاتی را از دیگر اعضای اتحادیه اروپا برای تاسیس این گروه دریافت کرده بود.

هدف این گروه از ابتدا زمینه سازی برای حمله به سوریه از طریق ساخت اخبار دروغ بود.

امروز اسم کلاه سفیدها به رغم تمام رسوایی هایشان مجدداً مطرح شده و امیدواریم این بار کودکان بی گناه سوری مانند گذشته قربانی مطامع این گروه تروریستی نشوند به ویژه پس از آنکه جمعیت "پزشکان سوئدی برای حقوق بشر" اعلام کرد که کلاه سفیدها در گذشته به منظور برانگیختن افکار عمومی غرب علیه ارتش سوریه و توجیه هر نوع حمله آمریکایی غربی علیه نظام دمشق، کودکان سوری را به قتل رساندند.

پربیننده ترین خبرها