رقابت مغرب و امارات برای خرید سلاح از رژیم صهیونیستی

رقابت مغرب و امارات برای خرید سلاح از رژیم صهیونیستی
دوشنبه 27 بهمن 1399 - 22:23

عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی به بهانه هایی مانند تلاش برای استقرار صلح، امنیت و ثبات، خیانتی نابخشودنی است که تاریخ قضاوتی قاطع درباره آن خواهد داشت.

العالم کشکول

متاسفانه برخی از رژیمهای عربی که هیچ کاری برای فلسطین انجام نداده اند با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نه فقط به آرمان فلسطین بلکه به دین، هویت عربی و ملتهای خود خیانت کرده و شرافتشان را برای آنکه چند صباحی بیشتر بر اریکه قدرت باقی بمانند، به ارزانترین قیمت به صهیونیسم جهانی فروختند.

آنان به این نیز بسنده نکرده و مشغول رقابت با یکدیگر برای خرید سلاح از رژیم صهیونیستی جهت به اصطلاح استقرار صلح و ثبات در منطقه هستند.

به عنوان مثال، دسامبر 2020، مغرب اقدام به عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی کرد و پس از مدت کوتاهی، منابع ارتش صهیونیستی از مذاکره رباط و تل آویو برای فروش پهبادهای شرکت اسرائیلی "بلوبرد آیروسیستمز" به مغرب، خبر دادند.

همزمان، پایگاه اینترنتی "اسرائیل دیفنس" در گزارشی اشاره کرد که شرکت "صنایع هوافضا" و شرکت "سامانه های البیت" اسرائیلی نیز پیشتر اقدام به فروش سلاح و مهمات به ارتش مغرب کرده بودند.

شبکه اخبار 12 رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که ارتش مغرب فوریه 2020 قبل از اعلام عادی سازی، 3 فروند پهباد را در چارچوب یک قرارداد 48 میلیون دلاری، برای مقابله با جبهه پولیساریو از رژیم صهیونیستی خریداری کرده بود.

کارشناسان معتقدند که مغرب با الگوبرداری از امارات، چنین خریدهای تسلیحاتی را انجام می دهد و در واقع برای خرید سلاح وارد رقابت با ابوظبی شده است.

این در حالی است که امارات عادی سازی را منوط به دریافت جنگنده های پیشرفته اف 35 کرده بود که نشان می دهد صلح با رژیم صهیونیستی به معنای رقابت و جنگ همسایگان و برادران با یکدیگر است، پس هدف از عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی، دریافت سلاحهای هجومی پیشرفته از آمریکا و رژیم صهیونیستی توسط کشورهایی است که اقدام به عادی سازی کرده اند.

پربیننده ترین خبرها