تاکید وزرای دفاع ایران و ژاپن بر تقویت همکاری‌ها

تاکید وزرای دفاع ایران و ژاپن بر تقویت همکاری‌ها
سه شنبه 28 بهمن 1399 - 12:11

وزرای دفاع ایران و ژاپن در یک گفت و گوی ویدیویی بر تقویت همکاری های دفاعی تهران و توکیو و تداوم ارتباطات بین مقامات نظامی دو کشور تاکید کردند.

العالم - ایران

به گزارش روز سه شنبه تارنمای وزارت دفاع ژاپن، سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در این گفت و گو انتصاب «کیشی نوبو» به عنوان وزیر دفاع ژاپن را تبریک گفت که با قدردانی همتای ژاپنی مواجه شد.

وزیر دفاع ژاپن هم در این دیدار مجازی گسترش فعالیت های جمع آوری اطلاعات برای اطمینان از ناوبری ایمنی کشتی های مربوط به ژاپن در خاورمیانه را تشریح کرد و خواستار همکاری ایران در زمینه تأمین ایمنی ناوبری کشتی ها از جمله شناورهای مربوط به ژاپن شد.

گزارش حاکی است: دو وزیر در این دیدار در مورد وضعیت فعلی خاورمیانه تبادل نظر کردند و بر ادامه ارتباط بین مقامات دفاعی دو کشور توافق کردند.

وزارت دفاع ژاپن همچنین در بیانیه ای اعلام کرد: صلح و ثبات منطقه خاورمیانه برای صلح و بهروزی کل جهان از جمله ژاپن فوق العاده حائز اهمیت است. همچنین تأمین امنیت عبور و مرور و تردد کشتی های ژاپنی در منطقه خاورمیانه، کانون اصلی تأمین انرژی جهان بسیار مهم است.

ژاپن حدود ٩٠ درصد نفت وارداتی خود را به منطقه خاورمیانه وابسته است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها