بارش شدید برف و بوران در آمریکا

بارش شدید برف و بوران در آمریکا
چهارشنبه 29 بهمن 1399 - 00:56

طوفان‌های سهمگین و بارش شدید برف سبب شده تا ده‌ها میلیون آمریکایی خانه نشین شده و تعدادی از ایالت‌ها نیز با خاموشی مواجه شوند.

العالم-آمریکا

به میلیون‌ها آمریکایی دستور داده شد تا بار دیگر در منازل خود باقی بمانند و دلیل این بار، طوفان‌های زمستانی وسیع اعلام شده است.

روز دوشنبه، مرکز آب و هوای ملی آمریکا و چند نشریه خبری گزارش دادند که 150 میلیون آمریکایی در 25 ایالت آمریکا هشدار طوفان دریافت کرده‌اند.

مقامات 7 ایالت آمریکا از جمله اورگان، تگزاس و میسیسیپی پیشتر در ایالت‌های خود اعلام حالت فوق‌العاده کرده بودند. از سوی دیگر، طوفان در آمریکا سبب شده تا دست کم 4 میلیون شهروند ین کشور در سرمای زیر صفر بدون برق بمانند.

تگزاس یکی از ایالت‌هایی بود که با شرایط سختی مواجه شده و در جریان طوفان بیش از 2.7 میلیون نفر از ساکنان این ایالت بدون برق بودند.

مقامات تگزاس همچنین از ساکنان این ایالت خواستند تا شرایط خطرناک جاده‌ها و اوضاع آب و هوایی را تحت نظر داشته باشند. جاده‌های لغزنده باعث مرگز بیش از 10 نفر در تکزاس و اوکلاهما شده است.

در تعطیلات آخر هفته، مقامات تگزاس با بیش از 130 تصادف مواجه بوده‌اند که به مرگ دست کم 6 نفر منجر شده بود.

طوفان‌های سهمگین سبب بروز مشکلات متعددی در پروازها شده و بر اساس گزارش‌ها بیش از 6 هزار و 500 سفر هوایی به دلیل طوفان لغو شده است.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها